مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزددر بازديد از روزنامه پيمان يزد :مطبوعات محلی باید به تخصص و تعهد اهمیت بدهند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از روزنامه محلی پیمان یزد در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه در مقطع زمانی حساسی بسر می بریم،اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول 30 سال گذشته شرایط خاصی را پشت سر گذاشته است.
به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین وضعیت فعلی را همانند سال 58 توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ما با اتفاق مبارکی روبرو هستیم و آن اینکه انقلاب اسلامی الگویی برای همت ملتها شده است.
وی با اشاره به اینکه با وقوع انقلاب اسلامی دین اسلام در صحنه بین المللی مطرح گردید،تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد از لحاظ دینی الگویی برای همه کشور ها باشیم و این در حالی بود که تئوری پردازان جهان دین را از سیاست و حکومت جدا می دانستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بر این اعتقاد بودند که با رحلت امام راحل(ره) دیگر انقلاب اسلامی پایدار نمی ماند ولی به برکت رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای و تلاش دلسوزان نظام این انقلاب همچنان پابرجا و استوار مانده است.
وی گفت: الان در کشور عراق آیت ا... سیستانی و در لبنان سید حسن نصرا... با الگوبرداری از رهبری و نظام و مقام ولایت فقیه مقاوم و استوار ایستاده اند.
وی با اشاره به اینکه ما چون در متن هستیم شاید اینگونه مسائل را دقیق متوجه نمی شویم،اظهار داشت: ما انقلابمان را صادر کردیم آنهم با شیوه فرهنگی خودمان که فرهنگ دینی است.
حجت الاسلام عجمین گفت : نمونه آن مسئله حجاب است به طوریکه الان غیر مسلمانان نیز به آن علاقمند شده اند.
وی گفت: آنها فهمیده اند که با پوشش حجاب ارزش و مصونیت آنها در جایگاه والایی قرار می گیرد.
وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری در سال 86 اشاره کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری بسیار مهم است چرا که اگر همه قومیت ها ، طوایف و تمام گرایش های سیاسی به واسطه ایرانی بودن اتحاد داشته باشند هیچ گزندی به نظام ما وارد نخواهد شد.
وی ادامه داد: در بعد خارجی هم باید انسجام اسلامی داشته باشیم چرا که جهان اسلام برای حفظ دین باید انسجام داشته باشد.
حجت الاسلام عجمین با بیان روند رو به رشد اسلام در دنیای غرب،اظهار داشت: در سالیان آتی شاهد سقوط تدریجی استکبار جهانی خواهیم بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: مسلمانان بیدارند و نمی گذارند که تفرقه افکنان بین آنها جدایی بیندازد.
وی با اشاره به اینکه شعار مقام معظم رهبری را باید به طور جدی در سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم تأکید کرد: از تفرقه و چند دستگی باید به طور جدی پرهیز نماییم.
حجت الاسلام عجمین متذکر شد : رشد کشور در تنوع فکری و سلایق است که با حفظ همه گرایشها،سلایق و نظرات به اعتلای نظام جمهوری اسلامی می رسیم.
وی در بخش دیگر با اشاره به دارالعباده بودن استان یزد گفت: استان یزد 2 ویژگی خاص دارد که یکی از آنها فرمایش امام راحل (ره) در مورد نمونه بودن این استان است.
حجت الاسلام عجمین افزود: امام می فرمود: یزد همیشه با عقل و تدین اداره شده است امیدوارم نمونه ای باشد برای سایر استانها و ما موظفیم به این فرمایش امام راحل (ره) توجه جدی نماییم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: مردم آمادگی دارند که از مدیریت استان با عقل و تدین اداره شود حمایت نمایند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه به تخصص و تعهد اعتقاد راسخ دارم افزود: مطبوعات محلی باید به تخصص و تعهد همیت بدهند.
به اعتقاد وی ضعف آموزش نیروی انسانی و عدم حمایت از نخبگان و اهل قلم از مهمترین مشکلات مطبوعات محلی استان یزد است.
حجت الاسلام و المسلمین عجمین تصریح کرد : نشریات محلی یزد در برابر مشکلات و سختیها با بردباری خاص ایستادگی نموده اند و نارسایی ها را تحمل کرده اند.
وی با اشاره به ویژگی های مردم استان یزد گفت: ما استانی هستیم که در دنیا شناسنامه دار هستیم یعنی فرهیختگان و اهل دانش در جهان یزد را می شناسند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: یزد جایگاه والایی در جهان دارد و مطبوعات یزد باید با اطلاع رسانی شفاف و گسترده نقش خود را برای توریسم را ایفاء نمایند.
وی گفت: این اداره کل هم با همکاری خانه مطبوعات در سالجاری جشنواره مطبوعات را به صورت منطقه ای برگزار می نماید.
حجت الاسلام عجمین افزود: در این جشنواره 6 استان کشور حضور خواهند داشت.
در این نشست همچنین محمد مسعود ارکان مدیر مسئول روزنامه محلی پیمان یزد گزارشی را از وضعیت این روزنامه ارائه کرد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا