دكتر "محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از معادن پروده و کارخانه کک سازی طبس بازدید کرد و ضمن گفتگو با کارکنان و کارگران معدنکار، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

طبس- سرپرستی یزدفردا: دكتر "محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از معادن پروده و کارخانه کک سازی طبس بازدید کرد و ضمن گفتگو با کارکنان و کارگران معدنکار، از نزدیک در جریان مشکلات معادن پروده و معدنجو و نیز کارخانه کک سازی طبس قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا: معادن زغال دار طبس شامل پروده، نايبند، مزينو و آبدوغي می باشد که مهمترين منطقه زغالي پروده با چهار معدن 1- 2- 3 و شرقي با وسعت 1200 كيلومتر و 1/1 ميليارد تن ذخيره زغال است.

پروده 4 بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد که 530 نفر بطور مستقيم در این فاز به كار گرفته خواهند شد و نیز كارخانه زغالشويي در مجاورت معادن زغال سنگ طبس با ظرفيت شستشوي 300 تن در ساعت مشغول به كار است.

پروده با استخراج زغال خام به میزان 275/190/1 تن و توليد كنسانتره با 417/773 تن و نیز ميزان حفر و پيشروي به طول 746/18 متر از معادن بزرگ مکانیزه خاورمیانه محسوب می شود.

افراد شاغل در این طرح عظیم معدنی کشور 1118 نفر می باشند که علاوه براین در شرکت های بهره بردار خصوصی از جمله معدنجو ونگین و... نیروی قابل ملاحظه ای مشغول بکار می باشند.

در این بازدید، "رمضان کریتی" مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده و "احمد عزیززاده" مسئول دفتر نماینده مردم طبس، دو عضو شورای اسلامی شهر و تعدادی از کارشناسان "دکتر عبداله زاده" را همراهی کردند.

عکس: محمداشرفیان










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا