سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: الجزيره اولين شکست خانگي را در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به استقلال تقديم کرد.
    

  سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود از بازی‌های نمایندگان ایران در آخرین مسابقه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نوشت: الجزیره امارات شب گذشته سومین پیروزی خود از 3 بازی در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفت و اولین شکست خانگی استقلال را در تمام ادوار این رقابت‌ها تقدیم آبی‌پوشان تهرانی کرد. این تیم توانست با نتیجه 2 بر یک در ورزشگاه آزادی تهران استقلال را شکست دهد.

ضربه سر جمعه عبدالله برتری زودهنگامی را برای نماینده امارات به دست آورد، اما  فریدون زندی در دقیقه 68 گل تساوی را برای آبی‌پوشان به ثمر رساند. در حالی که میزبان تلاش می‌کرد با افزایش حملات گل برتری را به نام خود ثبت کند، باره در دقیقه 72 دروازه مهدی رحمتی را برای بار دوم گشود.

استقلال در 12 بازی خانگی پیشین خود در این مسابقات شکست نخورده بود و این بازی را نیز هجومی آغاز کرد و آرش برهانی یک موقعیت تک به تک را در دو دقیقه ابتدایی بازی از دست داد.

با وجود برتری استقلال، این الجزیره بود که توانست 3 امتیاز این دیدار را کسب کند. تیم میزبان در نیمه دوم نیز فشار خود بر روی دروازه حریف را افزایش داد و اسماعیل شریفات در دقیقه 55 و کمی بعد آرش برهانی دروازه حریف را مورد تهدید جدی قرار دادند. شریفات بار دیگر در دقیقه 65 یک ضربه سر به سمت چارچوب دروازه حریف زد تا بالاخره در دقیقه 68 شوت فریدون زندی از فاصله 30 متری با برخورد به پای جمعه عبدالله گل تساوی استقلالی‌ها را به ثمر رساند.

این گل می‌توانست کلیدی برای پیروزی استقلال باشد اما این تیم میهمان بود که بر خلاف جریان بازی با گلزنی دوباره مانع از پیروزی خانگی آبی‌پوشان شد.

رحمتی از دروازه خارج شد تا در غیاب مدافعان و روی ضدحمله حریف توپ اولیویرا را مهار کند اما وی توپ را به هموطن برزیلی خود پاس داد تا باره توپ را به تور دروازه رحمتی بچسباند. ساموئل در تلاش برای تساوی دوباره یک ضربه سر به سمت دروازه الجزیره ضربه زد که با اختلاف کم به بیرون رفت تا در نهایت اماراتی‌ها پیروز میدان شوند.

این پیروزی باشگاه شهر ابوظبی را با 5 امتیاز بیشتر از استقلال، به عنوان تیم اول گروه در دور رفت معرفی کرد تا شانس این تیم برای صعود به عنوان اولین تیم اماراتی به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا پس از سال 2007 بسیار زیاد باشد.

* سپاهان 2- لخویا یک

برونو سزار، مهاجم برزیلی در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی برای سپاهان گلزنی کرد تا نماینده ایران در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2 بر یک مقابل لخویا، قهرمان لیگ فوتبال قطر به برتری برسد.

پس از گل جلال حسینی در دقیقه 10 بازی برای سپاهان، گل علی عفیف در دقیقه 55 می‌توانست یک امتیاز خارج از خانه را برای لخویا به ارمغان بیاورد.

با وجود حضور ترائوره و بوفرا، برونو سزار پاس حسن جعفری را به گل تبدیل کرد تا سپاهان با کسب این 3 امتیاز، با 4 امتیاز بیشتر از  الاهلی عربستان در صدر گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا