1-سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر بیمارستان ده میلیارد تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن سیصد بیمارستان مجهز ساخت! (یعنی در هر استان قریب ۱۰ بیمارستان)
   2-سه هزار میلیارد تومان یعنی اگر ساخت هر مسجد یک میلیارد تومان هزینه داشته باشد می‌توان با آن سه هزار مسجد ساخت!
  3- اگر 8219 سال عمر کنیم هر روز می تونیم یک میلیون خرج کنیم.  البته این پول برای 8 حضرت نوح کافیه تا یک عمر خوش باشند.
4- احمد:میدانید سه هزار میلیارد تومان چند صفر دارد. اگر این مبلغ را به دو هزاری تبدیلش کنیم میشه۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ عدد دوهزاری اگر هر دو هزاری ۱۶٫۵ سانتی متر باشد . میشود ۲۴۷۵۰۰ کیلومتر دوهزاری میدانیم فاصله زمین تا ماه ۳۴۰۰۰۰ کیلو متر است یعنی می شود تا کره ماه پول چید ….
5- اصغر: اگر قیمت هر پرس غذا ۵ هزارتومان باشه.می شه با این پول ۶۰۰ میلیون غذا پخت و همه ایرانی ها رو تقریبا ۳ روز صبحانه، ناهار و شما مهمون کرد.
6- مستاجر: با این پول می شد در محله های به نسبه خوب تهران از قرار متری ۳ میلیون تومان، یک میلیون متر مربع آپارتمان خرید.
 7- بیکار: اگه هزینه ایجاد هر شغل صنعتی پایدار ۳۰ میلیون تومان باشه با این پول می شد ۱۰۰ هزاربیکار رو صاحب شغل کرد.
 8- بی پول: اگه این پول تبدیل به ۱ هزارتومانی بشه می شه ۳ هزار و ۶۹۶ هکتار رو باهاش فرش کرد!منطقه ۶ تهران ۲ هزار و ۱۳۸ هکتاره!
 9- حسین: حداقل حقوق کارگران برای سال ۹۰ چیزی نزدیک ۳۳۰هزار و ۴۰۰تومان است پس ۳ هزار میلیارد تومان حقوق ۹ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۵۲ کارگر است.
 10- مرتضی: قیمت هر بشکه نفت صادراتی ایران ۱۰۹ دلار است.درآمد ۱۴روز فروش نفت ایران می شود ۳ هزار میلیارد تومان.
 11- رضا: اگر حداقل جهیزیه یک عروس ۱۵ میلیون تومان باشه می شد برای ۲۰۰ هزار عروس جهیزیه خرید.
 12- بدون نام: یکبار حساب کنید با این پول چه سرمایه گذاری ها می شد انجام داد؟ بنده یک مثال می زنم فقط با یک دهم این پول یعنی ۳۰۰ میلیاردتومن می شد ۵۰ قلم داروی اصلی ضد سرطان را ظرف ۳ سال توسط یکی از همین شرکتهای داروسازی بورسی که عملکرد واضح و درستی هم دارند در کشور تولید کرد و قیمت این داروها در بازار دارو به یک چهارم یا کمتر کاهش داد.و دعای مردم و خیر و برکت دنیا و آخرت را همیشه داشت .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا