کانون فرهنگی هنری باب الحوائج روستای مدوار در شهرستان مهریز در سال 1387 فعالیت خود را به صورت رسمی در این روستا که یک هزار و 400 نفر جمعیت دارد، آغاز کرده و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری گام بلندی در جذب مردم روستا به ویژه جوانان و نوجوانان برداشته است.
 

 

 

کتابخانه این کانون با ارائه کتاب های غنی دینی و کمک درسی نیز مامنی برای دانش آموزان و دانشجویان در ایام مختلف سال به ویژه فصل امتحانات است.
 

 

 

اجرای برنامه های تابستانی و زمینه سازی برای جذب جوانان و نوجوانان با هدف غنی سازی اوقات فراغت آنان، اجرای طرح قرآنی ثقلین و برنامه های مختلف در مراسم مذهبی از دیگر برنامه های این کانون است.
 

 

 

سید کاظم حسینی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج مدوار در خصوص برنامه های این کانون می گوید: این کانون در ایام ماه مبارک رمضان برای ترغیب دختران و پسرانی که برای اولین سال روزه می گیرند، لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای در نظر می گیرد و در عید فطر در مراسمی با حضور اهالی روستا آنان را مورد تشویق قرار می دهد.

حسنی با بیان اینکه برنامه های این کانون هدفمنند اجرا می شود تاکید کرد: این کانون برای جذب جوانان و نو جوانان برنامه های متنوعی را درطول سال اجرا می کند.
 کانون فرهنگی هنری باب الحوائج مدوار در سال جهاد اقتصادی و در راستای گسترش عملی فرهنگی متعالی قرآنی جهت حفظ حریم زن و مرد در مراسم اعیاد شعبانیه و جلویگری از اسراف اقدام به جمع آوری پارچه نوشته هایی که بعد از سفرهای معنوی به سرزمین وحی وعتبات عالیات به درب منازل اهالی روستا نصب می شود، نموده و آن هار ا به شکل پرده های بسیار مناسب برای بستن صحنه های نمایش و حایلی میان زن و مرد در اعیاد شعبانیه و دیگر مراسمات قرار داده است.

تا از یک طرف در مراسم در جشن حریم عفاف اسلامی حفظ شود و زنان از آرامش خاصی برخوردار باشند و از طرفی دیگر از پارچه های بی فایده به جای صدها متر پارچه جدید استفاده بهینه نموده باشند به این امید که در سال جهاداقتصادی این کار ساده الگویی برای جلوگیری از اسراف های بزرگ باشد.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا