رضایی معاون توسعه ومنابع انسانی استانداری یزد در نشست رسانه ای  :

257 نفرمتقاضی انتقال از تهران  به یزد ثبت نام کرده اند +گزارش تصویری

یزدفردا :50986 نفر در دستگاه های دولتی استان مشغول به کارندو در این میان 70% را مردان و 30% را زنان  شامل می شوند

به گزارش خبرنگاریزدفردا :رضایی  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد به مناسبت هفته دولت در نشستی با اصحاب رسانه استان ضمن تشریح عملکر د این معاونت به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزدبا اشاره به نامگذاری امسال که  رهبر معظم انقلاب سال همت مضاعف ، كار مضاعف نامیدند اظهار داشت :همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تلاش خواهیم کرد تا در بخشهاى مختلف، بخشهاى اقتصادى، بخشهاى فرهنگى، بخشهاى سياسى، بخشهاى عمرانى، بخشهاى اجتماعى، در همه‌ى عرصه‌ها،  به کمک مردم  با گامهاى بلندتر، با همت بلندتر، با كار بيشتر و متراكم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپيمايیم و همانگونه که ایشان فرمودند  ما و كشور به اين كار مضاعف نيازمند یم



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد در ادامه  اهم وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و دفاتر زیرمجموعه را انجام امور دبیرخانه ای شورای اداری استان ، نطارت بر روند و نحوه اجرای سهام عدالت در استان وپیگیری تشكیل جلسات ستاد استانی سهام عدالتو نظارت بر انجام كلیه امور و وظایف دفاتر زیر مجموعه معاونت ( اداره كل اداری ومالی ، دفتر منابع انسانی و تحول اداری ، دفتر فناوری اطلاعات ، دفتر آموزش و پژوهش) عنوان کرد .

رضایی افزود : كارگروهها ، كمیته ها ، شوراها ، ستادها نظیر  ستاد اقامه نماز استانداری ،ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، ستاد سهام عدالت، ستاد امر به معروف و نهی از منكر استانداری، شورای اداری استان، كارگروه تحول اداری ، بهره وری و فناوری اطلاعات، كارگروه پژوهش ، فناوری و نو آوری، كارگروه دفاتر پیشخوان دولت، كارگروه انتقال از تهران به شهرستانها، كارگروه دوركاری ( كار در خانه  )، كمیته فناوری اطلاعات، كارگروه نقل و انتقالات با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی می باشد .

وی در ادامه  به تشریح وظایف دفتر منابع انسانی و تحول اداری پرداخت و اظهار داشت:کارهائی از قبیل انجام امور دبیرخانه ای كارگروه تخصصی تحول اداری ، بهره وری و فناوری اطلاعات، انجام امور دبیرخانه ای كارگروه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد،انجام امور مربوط به انتقال كارمندان و شركتهاو موسسات از تهران (كارگروه انتقال از تهران )، مطالعه ، بررسی و شناخت نارسائی ها و مشكلات دستگاه های اجرایی استان در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وانعكاس آنها به مراجع ذیربط، اجرای طرح ها و برنامه های مصوب و ابلاغی شورای عالی اداری و ریاست جمهوری مرتبط با وظایف سازمان متبوع واعمال نظارت وهماهنگی لازم در این زمینه  پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه ها و طرح های تحول و اصلاحات اداری ،توسعه فنآوری اطلاعات در نظام اداری ، نوسازی اداری ومصوبات شورای عالی اداری در دستگاه های اجرایی استان و ارائه گزارش های لازم به مراجع ذیربط، نظارت بر جمع آوری و تهیه اطلاعات مربوط به نظام اداری مورد نیاز واحدهای بخشی و سایر واحدهای مركزی سازمان، مراقبت و نظارت بر نحوه اجرای روش های عمومی دستگاه های اجرایی استان و  روشها و رویه های اختصاصی ابلاغی از سوی دستگاههای مركز توسط دستگاه های اجرایی استان .، ارتقاء سلامت نظام اداری،نظارت بر اجرای دوره های آموزشی دستگاههای اجرایی، اجرای طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاههای اجرایی (افكارسنجی)، نظارت بر امور مربوط به استخدام و جذب نیرو در دستگاههای اجرایی و اعتبارسنجی مراكز و موسسات آموزشی  از وظایف این دفتر می باشد


مهندس رضائی  ماموریت  دفتر فناوری اطلاعات استانداری را موارد از قبیل  ساماندهی و طبقه بندی بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری و هدایت یكپارچه در زمینه فن آوری اطلاعات در مجموعه استان، بررسی و رفع آسیب پذیری های نرم افزار و سخت افزار و سرویس های شبكه و پیش بینی های لازم در زمینه تهدیدات و حوادث غیر مترقبه و ایمن سازی مجموعه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری ؛ در راستای تحقق دولت الكترونیك و در حیطه وظایف حاكمیتی استانداری ، تهیه ، طراحی و توسعه پورتال به منظور هماهنگی ، كنترل ، هدایت و توسعه پورتال استانی در جهت ارتقاء بهره وری سیستم ها و زیرسیستم ها، برگزاری همایش ها و سمینارها و ... در زمینه ارتقاء و انتقال دانش فن آوری اطلاعات؛ تهیه و ساماندهی و بروز رسانی سیستم های اتوماسیون اداری ، انتخابات ، اطلاع رسانی و سایر نرم افزارهای عمومی و اختصاصی  در استانداری؛ پیش بینی و برنامه ریزی آموزش های لازم درخصوص فن آوری اطلاعات به منظور ارتقا و افزایش مهارتهای تخصصی كاركنان و بهره وری  بهینه در این زمینه با همكاری مركز آموزش و  تهیه و تدوین استانداردها و دستورالعمل های اجرایی بمنظور بهره برداری كاربردی از نرم افزارها و تجهیزات رایانه ای اعلام نمود


وی  افزود:ماموریت دفتر آموزش و پژوهش این حوزه را 10 ماموریت است که در قالب آیتم های زیر پیگیری می شود

1- اجرای سیاست ها ، خط مشی ها و برنامه های مصوب مؤسسه عالی آموزش وپژوهش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری (مؤسسه عالی ) مرتبط با امور آموزشی و پژوهشی مدیریت استان

2- تنظیم برنامه های سالانه آموزش های كوتاه مدت در زمینه های مدیریت و فنون اداری در چارچوب سیاست های ابلاغی و اجرای دوره های مزبور برای مدیران و كاركنان دستگاههای اجرایی .

3- بررسی و احصاء نیازهای آموزشی در زمینه های مدیریت و فنون اداری خاص دستگاه های  استانی .

4- مطالعه و بررسی به منظور شناسایی نیازهای پژوهشی  خاص استانی با هماهنگی دستگاههای مستقر در استان .

5- ارائه پیشنهاد و انجام همكاری در اجرای میزگردها ،كارگاه ها ، سمینار ها و گردهمایی خاص استان با مراجع ذیربط .

6- انجام پژوهش های خاص استانی در زمینه مدیریت و برنامه ریز ی و ...... .

7- همكاری با مؤسسه عالی در زمینه انجام پژوهش ها در سطح ملی .

8- اقدام لازم برای برگزاری آزمون های توجیهی بدو خدمت و آزمون های جامع .

9- فراهم آوردن امكانات مناسب برای تهیه و تدوین پایان نامه توسط دانشجویان و دفاع از آن.

10- انجام امور دبیرخانه ای كارگروه پژوهش ، فناوری و نو آوری

معاون استاندار یزد در ادامه به وظایف اداره كل اداری و مالی استانداری در حوزه خود اشاره نمود و انجام اموری از قبیل :

1- انجام كلیه امور پرسنلی و اداری كاركنان استانداری ، فرمانداری ها و بخشداریهای تابعه در حدود اختیارات قانونی تفویض شده

2-اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و ایجاد تسهیلات لازم در زمینه تشكیل كمیته مربوطه.

3- تهیه و صدور احكام انتقال ، انتصابات و مأموریت مستخدمین در حوزه استانداری براساس قوانین و مقررات.

4- تهیه احكام مربوط به برقراری حقوق و مزایا (اعم از مستمر یا غیر مستمر) در مورد مستخدمین استانداری و واحدهای تابعه.

5- ایجاد تسهیلات لا زم بمنظور تأمین رفاه كاركنان استانداری و واحدهای تابعه .

6- دریافت ، ثبت و توزیع كلیه مكاتبات عادی استانداری اعم از وارده یا صادره.

7- بایگانی و نگهداری كلیه مكاتبات و اسناد و مدارك و اوراق عادی استانداری

8- نگاهداری دفاتر اعتبارات و تأمین هزینه ها براساس اعتبارات تخصیصی به تفكیك مواد و برنامه .

9- نگاهداری و تنظیم حساب اعتبارات و تعهدات و دیون و تهیه گزارش های لازم .

10- بررسی وتهیه لوازم مورد نیاز و انجام تعمیرات ساختمان و اموال و اثاثیه استانداری طبق مقررات و حدود اعتبارات

11- تهیه و تنظیم و نگاهداری حساب انبار و اسناد خرید

12- تنظیم سرویس تلفن ، روشنائی و تأسیسات و برنامه كار خدمتگزاران ، رانندگان و نگهبانان و برنامه كشیك در غیر ساعات اداری و نظارت بر نحوه كار آنها

13- مراقبت در حفظ ساختمان و اثاثیه استانداری و پیشگیری از بروز آتش سوزی و سایر اتفاقات

14- انجام امور مربوط به وسائط نقلیه و حمل و نقل استانداری و واحدهای تابعه

را از وظایف این اداره کل اعلام نمود


مهندس رضائی معاون
توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزددر ادامه به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته توسط حوزه تحت مدیریت خود اشاره نمود و اظهار داشت : یکی از دفاتری که در این حوزه فعالیت می کند دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی که پیگیر امور تشكیل جلسات كارگروههای مختلف  و موضوعاتی از قبیل : نیروی انسانی، آموزش  ، مباحث IT ،دولت الكترونیك ،مباحث اداری  و ما لی،همایش های مختلف،  امور ایثارگران ،انتقال از تهران،ارتقاء سلامت اداری،ستاد تسهیلات نوروزی،  هدفمند كردن یارانه ها، سهام عدالت،طرح سامد  بوده و البته نتایج این جلسات از طریق رسانه ها انعکاس یافته است.
وی یکی دیگر از وظایف این دفتر را
اجرای ائین نامه های ارسالی عنوان نمود و اظهار داشت :در مجموع ماتشكیل 250 جلسه در استان و با تهران در زمینه های فعالیت این دفتر داشته و البته  پیگیریهای لازم برای رسیدن به نتیجه نیز صورت گرفته است .

 

 مهندس رضایی در مورد فعالیت دفتر منابع انسانی و تحول اداری  از زیر مجموعه های این معاونت اظهار داشت :در اجرای طرح انتقال كاركنان و شركتها از تهران  تا تاریخ 31مردادماه89 تعداد  257 نفرمتقاضی ثبت نام نموده اند که 35 نفر از این افراد بصورت قطعی منتقل شده اندو وضعیت انتقال 7 نفر نیز در دست اقدام  می باشد.

وی افزود:در بین دستگاههای اجرایی سازمان آموزش و پرورش با جذب 19 نفر از این تعداد رتبه اول را دارا می باشد و در بین بانكهای دولتی استان ، بانك صادرات با جذب 2 نفر بیشترین همكاری را داشته است .

معاون استاندار یزد با اشاره به طرح انتقال  شركتها و موسسات به استانها اظهار داشت : كارگروهی متناظر با كارگروه انتقال از تهران به منظور انجام هماهنگی و ایجاد زمینه های لازم برای اعطای تسهیلات مصوب هیات محترم وزیران به افراد و كاركنان متقاضی انتقال ، همچنین شركتها و موسسات دولتی كه در برنامه انتقال از تهران وجود دارند در استان تشكیل شده است .

         وی افزود: 2 جلسه كارگروه انتقال در استان تشکیل شده وتصمیماتی هم با دستگاهها و سازمانهای مربوطه در استان اتخاذ شده و پیگیر موضوع هستیم و مكاتبه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت كشور جهت اعلام ظرفیتها و پتانسیلهای استان به منظور انتقال 28 شركت و موسسه دولتی به استان به فراخور وظایف و ماموریتهای شركتهای یاد شده صورت گرفته است ..

 معاون توسعه استانداریزد افزود : استان جهت تامین فضای اداری و ساختمان مورد نیاز 12 شركت از مجموع 28 شركت و موسسات دولتی كه قبلا پیشنهاد شده بود علام آمادگی کرده است .

 

وی در مورد  اجرای طرح افكار سنجی اظهار داشت :عملیات اجرایی طرح با همكاری و نظارت دفتر منابع انسانی و تحول اداری در 47 دستگاه اجرایی استان در سطح 11 شهرستان با حجم نمونه ای بالغ بر 7000 پرسشنامه انجام شده است.

مهندس رضایی در مورد عملکرد دفتر منابع انسانی و تحول اداری گفت: اعتبار سنجی مراكز و موسسات آموزشی از وظایف این دفتر است که در طول سال گذشته به 3 شركت و موسسه آموزشی  در سه حیطه ( فناوری اطلاعات – اداری و مالی – صنایع ) مجوز اعطاء شده است تا در زمینه های ذكر شده به كاركنان دولت خدمات آموزشی ارائه نمایند .

وی  تهیه نماگر آماری كاركنان دستگاههای اجرایی استان را نیز از وظایف این دفتر دانست و اظهار داشت:براساس آمارجمع آوری شده از 102 دستگاه اجرایی استان ، در مجموع آمار كاركنان استان 50986 نفر  می باشد كه معادل 43% از آنها  دارای مدرك لیسانس به بالا و در این میان 70% را مردان و 30% را زنان  شامل می شوند

     

 وی تهیه سند تحول اداری را یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت توسعه اعلام کرد و افزود :تهیه و تنظیم سند براساس سیاستهای كلی نظام اداری – ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته و ارسال پیش نویس سند برای سایر استانها و نیز مراجع ذیربط در تهران جهت الگوبرداری و اعلام نظرانجام شده است .

وی در این زمینه افزود:نظر خواهی از صاحبنظران دستگاههای اجرایی استان جهت تكمیل پیش نویس سند و اصلاح جزئیات طرح صورت گرفته و تصویب كلیات سند در كارگروه تحول اداری  نیز انجام شد ه است .

            

وی در مورد عملکرد  كارگروه تحول اداری ، بهره وری و فناوری اطلاعات گفت:تشكیل منظم جلسات كارگروه،تصویب سند جامع توسعه فناوری اطلاعات استان، تصویب كلیات سند تحول اداری،تصویب دوره های آموزشی ضرورت خاص از جمله اقدامات این کارگروه بوده است .

 

     مهندس رضایی گفت: دفتر منابع انسانی و تحول اداری در زمینه ارتقاء سلامت نظام اداریاقداماتی از قبیل :تشكیل منظم جلسات ستاد سلامت اداری استان ،تدوین و تصویب برنامه جامع ارتقای سلامت اداری استان، تدوین پیش نویس نظام نامه بازرسی سلامت اداری استان،تدوین پیش نویس شیوه نامه  تشكیل كمیته های سلامت اداری دستگاههای اجرایی استان،ارائه گزارش عملكرد استان در گردهمایی منطقه ای استان كرمان اعلام نمود .

وی ارزیابی عملكرد دستگاههای اجرایی استان را نیز از وظایف این دفتر اعلام نمود و افزود: انجام فرآیند ارزیابی عملكرد 42 واحد استانی در ابعاد عمومی و اختصاصی،انتخاب كارمندان و مدیران برگزیده استان،پیش بینی برگزاری مراسم جشنواره شهید رجایی درتاریخ 8شهریور 89 جهت تقدیر از برگزیدگان و برگزاری جلسات ستاد جشنواره شهید رجایی استان و همچنین ستادهای جشنواره شهید رجایی شهرستانها صورت گرفته است .

 

مهندس رضایی فعالیت دفتر آموزش و پژوهش استانداری را : آموزش كاركنان و مدیران ،برگزاری هفته پژوهش،برنامه ریزی جهت توانمند سازی پژوهشگران استان با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز،تشكیل كارگروه پژوهش ، فناوری و نوآوری استان اعلام نمود

 وی یکی دیگر از زیر مجموعه های معاونت را امور كتابخانه معرفی کرد و اقدامات صورت گرفته توسط امور کتابخانه ها را وجین،اطلاع رسانی به همكاران،تهیه دستورالعمل جستجوی قدم به قدم در نرم افزار سیمرغ برای مراجعان،معرفی اعضاء نمونه كتابخانه،معرفی كتاب و برگزاری مسابقه به مناسبتن هفته كتاب و كتابخوانی،معرفی كتابخانه به همكاران،سازماندهی منابع لاتین اعلام نمود

مهندس رضائی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری دوره های برگزار شده توسط این معاونت را به شرح زیر اعلام نمود :

 

عنوان دوره

تعداد دوره

برگزار شده

تعداد فراگیران

نفرساعت

آموزش

بهبود مدیریت

90

2839

26327

دوره های آموزشی رشته های شغلی

78

2521

38454

دوره های آموزشی مشترك اداری

6

206

8688

دوره های آموزشی عمومی

220

6649

76570

دوره های آموزشی توجیهی بدو خدمت

11

491

29460

سایر دوره های آموزشی

55

6001

157884

جمع كل

460

337383


وی برخی از اقدامات صورت گرفته توسط دفتر فناوری اطلاعات را کارهائی از قبیل :تدوین سند جامع استان الكترونیك یزد،تعیین پتانسیلها، ظرفیتها، نقاط قوت و ضعف توسعه IT استان یزد،تدوین سالانه برنامه های عملیاتی توسعه IT استان مطابق سند، (در چهار حوزه استراتژیك ( شامل محتوا و كاربرد ، زیرساختها، سیاستها و راهبردها، فرهنگ سازی و توانمند سازی) و مشتمل بر شش حوزه كاربردی ( شامل دولت الكترونیك – شهروند الكترونیك- بهداشت و سلامت الكترونیك-كسب و كار الكترونیك- گردشگری-آموزش و تحقیقات الكترونیك )) در 4 گام اجرایی 4 ساله (گام 1-ترزیق كاربردهای فناوری اطلاعات گام 2- فراگیری سیستمهای مكانیزه و دسترسی به خدمات با یك كلیك  گام 3- دسترسی به خدمات در هر زمان و هرمكان  گام4- یزد مجازی ) اعلام نمود.

وی افزود این دفتر در زمینه توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات هم فعالیت هایی از قبیل :اجرای فیبر نوری فرمانداریهای استان بااعتبار 1240 میلیون ریال،راه اندازی سامانه ویدئو كنفرانس فرمانداریهای دور دست استان   (ابركوه،خاتم، بافق و طبس)،راه اندازی سیستم جامع مكانیزه مكاتبات اداری فرمانداریهای استان با اعتبار 1750 میلیون ریال،اجرای سامانه مونیتورینگ، میرورینگ و مجازی سازی دیتا سنتر استانداری یزد بیان کرد

مهندس رضایی اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه دولت الكترونیك را برگزاری مستمر جلسات كمیته فناوری اطلاعات استان به عنوان اتاق فكر IT استان،ایجاد 68 دفتر پیشخوان خدمات دولت و 156 دفاتر ICTروستایی در سطح استان،احصاء و ورود حدود 1200 خدمت الكترونیكی استانی و ملی  در پورتال استان یزد،ایجاد زیرساختهای لازم جهت اجرای آئین نامه دوركاری كارمندان دولت اعلام نمود .

وی در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد .

گزارش تصویری :

مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا