طنز شفاهي در بين مردم استان يزد رواج فروان دارد

یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :محمدعلي علومي "منتقد و نويسنده طنز"در حاشیه اختتاميه اولين جشنواره طنز مكتوب انار ملس در یزد در مصاحبه با خبرنگاران گفت : ‌ مسوولين براي جلوگيري از افسردگي مردم به طنز توجه ويژه نمايند.
محمدعلي علومي افزود : طنز شفاهي در بين مردم استان يزد رواج فروان دارد و مردمي با استعداد و خوش ذوق در زمينه طنز مي‌باشند كه اين خاصيت در تمام شهرهايي كه داراي سابقه فرهنگي مي‌باشند و در حاشيه كوير هستند موجود است و پيشنهاد می نمایم كتابهاي نويسندگان طنز جهان را به طور جدي مطالعه كرده و همچنين مباني طنز جديد ايران را نيز مطالعه كنند.

اين پژوهشگر طنز با اشاره به اينكه طنز از ابتداي تشكيل جوامع بشري وجود داشته و در آينده نيز وجود خواهد داشت و قابل حذف نيز نخواهد بود اظهار داشت: ‌اگر مسوولان مي خواهند جامعه آنها دچار افسردگي و خواب آلودگي نشود، بايد طنز را در جوامع خود رواج داده و به آن توجه ويژه نمايند.
محمدعلي علومي در خصوص نياز پرداختن به طنز نيز تصريح كرد: طنز سپر دفاعي انسان‌ها مي‌باشد و هيچ فرهنگ و تمدني نيست كه بقاء داشته باشد و خود خود را نقد نكند.
وي با بيان اينكه دفاتر طنز درحوزه‌هاي هنري سراسر كشور تنها مكان‌هايي مي‌باشند كه در حال حاضر در جهت ارتقاء طنز در كشور در حال تلاش مي‌باشند گفت: ميان هجو و طنز تفاوتهاي بسيار زيادي موجود مي‌باشد كه بايد اين تفاوتها را به همراه شكل جديد طنز به مردم معرفي كرد كه اين حركت در چند سال اخير توسط دفاتر طنز در حوزه‌هاي هنري سراسر كشور شروع و پيشرفتهاي نسبتا مناسبي نيز داشته است.

گزارش تصویری متعاقبا منتشر خواهد شد


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا