یزدفردا: کتاب «والی» نوشته مرجان ظریفی با تصویرگری سمیه محمدی از سوی نشر مهرک منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب مصور «والی» در مورد نهنگی است که با وجود ماهی‌های کوچک دور و برش، احساس تنهایی می‌کند و به همین خاطر، به دنبال تغییر محیط زندگی‌اش، یافتن سکوت و آرامش و پیدا کردن موجودات هم‌جثه خودش است.

او سفری را شروع می‌کند و درنهایت به محیط جدیدی می‌رسد که باز هم شلوغ و پرسروصدا و پر از ماهی‌های کوچک است؛ اما این‌بار والی، نهنگ این داستان، به واسطه پیداکردن دوستی جدید شبیه به خودش در آن محیط، خوشحال است.

پرورش و تقویت مهارت ارتباط مؤثر با دیگران، پرورش و تقویت مهارت کاوشگری، درک ارزش دوستی، تقویت قدرت تحلیل و تفکر و مواجهه با تنهایی، مواردی است که به واسطه خواندن این داستان می‌توانید در مورد آن‌ها با کودکان گفت‌وگو کنید.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

والی و واله باز با هم حرف زدند. کم‌کم ماهی‌های ریز و قشنگ دور و برشان جمع شدند و بازی کردند. والی از دور چند جزیره‌ی زیبا دید. با تعجب پشت سرش را نگاه کرد. او نمی‌دانست کی و چطور با واله از مسیر جاده‌ی سفره‌ماهی‌ها گذشته و بیست‌وچهار کیلومتر به طرف شرق شنا کرده است. والی پرسید: داریم می‌رسیم؟

واله خندید و گفت: بله! راه زیادی نمانده است. والی خندید. همان وقت یک دسته‌ی بزرگِ ماهی‌ریزه رفتند توی دهانش و قایم شدند.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «والی» به قلم مرجان ظریفی با تصویرگری سمیه محمدی در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و به بهای ۹۴ هزار تومان از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) برای کودکان بالای پنج سال منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا