فرماندار مهريزدر مراسم افتتاحيه مكان دائمي ستاد يادواره سرداران و 313 شهيد شهرستان مهريز:

افرادي خواهان پايمال كردن خون شهدا هستند كه اين امر با فراموشي جنگ و ياد شهدا محقق مي‌شود.

یزدفردا -مهریز-صادقی:احمدعلي زارع‌زاده در مراسم افتتاحيه مكان دائمي ستاد يادواره سرداران و 313 شهيد شهرستان مهريز در جمع مسئولان و بسيجيان اين شهرستان اظهار داشت: مقام شهادت و شهدا به آساني نصيب هر فردي نمي‌شود و اين مقام و هم‌نشيني با صالحان رايگان به دست نمي‌آيد.
وي افزود: شهدا از بزرگان زمان خود بوده‌اند و با اخلاص خود به اين درجه رفيع نائل آمده‌اند.
زارع‌زاده با انتقاد از مسئولان مربوطه به دليل كمرنگ شدن نماد شهدا در سطح شهرستان مهريز نسبت به عواقب فراموشي ياد و خاطره شهدا و يادآوري رشادت‌ها و آرمان‌هاي آنها هشدار داد.
فرماندار مهريز با يادآوري رشادت‌ها و فداكاري‌هاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پيروزي انقلاب اسلامي، عنوان كرد: در هر كجا كه رمز وحدت و همكاري و عشق وجود داشته باشد، كارها سهل و آسان مي‌شود و رسيدن به هدف ميسر مي‌شود.
وي تاكيد كرد: دوري نسل جديد از جريانات جنگ تحميلي سبب شده ياد و خاطره شهدا و مقاوت‌هاي مردم ايران در دوران جنگ به فراموشي سپرده شود و براي نسل جديد فقط در حد يك داستان پديدار شود.
زارع‌زاده تاكيد كرد: چرا پس از 20 سال از جنگ و دفاع مقدس كساني راه اصلي شهدا را فراموش كرده و رها كرده‌اند، صحيفه نور امام راحلمان كه مانند چراغي رهگشا بود و سخناني كه مانند نقشه‌اي مسير انقلاب را نشان مي‌داد را رها كرده‌اند.
وي با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: با فراموشي ياد جنگ و شهدا در جامعه كساني كه از مسير انقلاب و رهبري و ولايت‌ دور شده‌اند، هم‌اكنون با ولايت‌فقيه به ستيز برخاسته‌اند و خواهان نابودي اسلام و پايمال كردن خون شهدا هستند اما ملت با بصيرت و فهميده انقلاب با الهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و كمك گرفتن از ارواح پاك شهدا بر منافقان تاختند و حيله و مكر آنان را نابود كردند.
فرماندار مهريز بيان داشت: اگر اجتماعي اعتمادش به خدا باشد و مانند شهدا به خدا اعتماد داشته باشند پس به طور يقين پيروز خواهد ماند.
در اين مراسم محمدعلي حاضري، به عنوان دبير جديد يادواره سرداران و 313 شهيد شهرستان مهريز معرفي و از زحمات سيد‌رسول محسن‌زاده دبير سابق اين ستاد تقدير شد.
جمع‌آوري بيش از 6 هزار عكس و خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، ساماندهي پرونده‌هاي شهدا و جمع‌آوري خاطرات افرادي كه در اين دوران زحمات بسياري متحمل شده‌اند و هم‌اكنون در گمنامي به سر مي‌برند همچنين راه‌اندازي سايت شهدا از مهم‌ترين فعاليت‌هاي ستاد يادواره سرداران و 313 شهيد شهرستان مهريز است.
گفتني است؛ در اين مراسم از تمام مسئولان شهرستان مهريز دعوت شده بود اما تنها تعداد انگشت‌شماري از آنها در اين مراسم حاضر شدند.

گزارش تصویری یزدفردا :




یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا