یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد: در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۲۸۰۰ پرونده تنها توسط ۱۴۰ نفر شخص حقیقی در محاکم استان تشکیل شده است.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در جمع قضات محاکم تجدید نظر استان گفت: بررسی پرونده‌ها نشان می‌دهد ۱۴۰ نفر در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری هر کدام بیش از ۲۰ پرونده را با عناوین مختلف در محاکم استان ثبت کرده اند.

وی افزود: تشکیل این تعداد پرونده توسط افراد خاص نیازمند یک کار کارشناسی است که مشکل از نحوه دادرسی و رسیدگی به پرونده است یا این افراد، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند.

دهشیری اظهار داشت: در بخش حقوقی نیز در ماه ابتدای سال جاری ۷۳۶ پرونده توسط اداره کل منابع طبیعی در محاکم استان ثبت شده که باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: به جای تمرکز بر آمار باید به سمت عدالت ترمیمی حرکت کرد و در مسائل کیفری با اصلاخ ذات البین می‌توان زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها را به محاکم فراهم کرد.

این مقام قضایی برنامه ریزی در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضا، نخبگان حقوقی و قضایی جامعه به ویژه قضات محاکم تجدید نظر به عنوان نخبگان دادگستری می‌توانند با ارائه راهکار‌های عملیاتی زمینه ساز کاهش اطاله دادرسی باشند.

وی افزود: قضات محاکم تجدید نظر، بزرگان محاکم استان محسوب می‌شوند و الگویی برای کارکنان دستگاه قضا در سطوح مختلف استان هستند.

دهشیری در پایان با تقدیر از قضات محاکم تجدید نظر استان گفت: از حیث رسیدگی محاکم تجدی نظر استان با توجه به اتقان آرای هفت درصدی در ۱۰ ماه گذشته عملکرد خوبی داشته اند و تمام شعب این محاکم متعارف می‌باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا