یزدفردا: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان یزد، میز ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد راه اندازی شد و مردم با مراجعه به این میز، مشکلات خود را مطرح کردند و درخواست های خود را که اغلب در زمینه تسهیلات بانکی است ارایه دادند.

به گزارش یزدفردا: محل استقرار میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد در سه روز سفر دولت سیزدهم، نماد همدلی میان مردم و مسئولان بود.

اغلب مردمی که به این محل مراجعه کردند نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای انجام فعالیت های مختلف به خصوص رفع نیازهای ضروری، ساخت و تعمیر مسکن و اشتغال بودند و به گفته مسئولان امر بیش از 90 درصد مراجعان درخواستشان دریافت وام بوده است.

سمیرا زاده حسین یکی از مراجعه کنندگان به میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد در گفت و گویی اظهار داشت: برای دریافت وام اجاره مسکن و خرید خودرو به اینجا آمده ام و به حداقل 200 میلیون تومان منابع بانکی نیاز دارم.

وی که خود اهل کاشمر و ساکن یزد معرفی کرد افزود: امیدوارم مشکلم برطرف شود و بتوانم به راحتی وام خود را دریافت کنم.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان گفت: دارای شرکت راهسازی هستم و برای دریافت 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات راهسازی به اینجام آمده ام.

وی که خود را علی اکبر حدادی معرفی کرد افزود: من تاکنون به بانک مراجعه ای نداشتم و وقتی فهمیدم رییس جمهور به یزد سفر می کند حضورم در میز ارتباطات مردمی را موثرتر و نتیجه بخش تر دیدم و امیدوارم خواسته ام برآورده شود.

امیر حسن بیدکی جوان مراجعه کننده به میز ارتباطات مردمی گفت: اخیر خدمت نظام وظیفه را به پایان رسانده ام و هنوز ازدواج نکرده ام و برای ساخت مسکن به اینجا آمده ام و درخواست حداقل 500 میلیون وام دارم.

مدیر شعب بانک ملی استان یزد برپایی میز ارتباطات مردمی سفر رییس جمهوری را فرصت مناسبی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و حل مشکلات آنها توصیف کرد و گفت: بسیاری از درخواست ها معقول است و بانک ها باید با دید مثبت نسبت به رفع آن تلاش کنند و در حد توان دولت را در اجرای سیاست های خود همراهی کنند.

ذبیح الله پور جنابان افزود: درخواست های مردم را به جد پیگیری خواهیم کرد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیر بانک صادرات شعب استان یزد با بیان اینکه درخواست تسهیلات بانکی از سوی مردم زیاد است شناسایی نیازمندان واقعی از کسانی که شاید بتوان گفت مشکل کمتری دارند مشکل است گفت: برخی درخواست ها فاقد توجیه اقتصادی است و پرداخت آن خارج از ضوابط بانکی است و درخواست ها باید پالایش و در مسیر پرداخت قرار گیرد.

بهرام پور سعید افزود: به طور مثال افرادی مراجعه می کنند و درخوست وام برای تسویه بدهی های خود را دارند و یا می خواهند خودرو خریداری و یا اینکه خسارت های خود را جبران کنند و برخی درخواست ها هم که دارای توجیه اقتصادی هستند مردم باید درخواسشان را از طریق سامانه های بانکی ثبت کنند.

مدیر کل پست بانک استان یزد مستقر در میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد نیز گفت: متاسفانه برخی مراجعات در سفرهای استانی دولت به عادت تبدیل شده و مراجعه کننده هدف خاصی ندارد که وام را برای چه می خواهد بگیرد این امر باعث می شود کسانی که واقعا نیازمند هستند موفق به گرفتن وام نشوند.

اعظم خوانین زاده افزود: در مدت سه روز که اینجا حضور داشتیم تقاضاهای مختلفی برای دریافت وام های خرد و کلان ثبت کردیم.

معاون اعتباری بانک کشاورزی استان یزد هم با بیان اینکه اغلب درخواست های وام در زمینه های مایحتاج ضروری زندگی، خرید جهیزیه، تعمیر و ساخت مسکن است افزود: بسیاری از کسانی که مراجعه می کنند انتظارات چندانی ندارند و به وام 100 و 200 میلیون تومانی راضی هستند که باید منابع آن فراهم شود.

حسین نوری زاده گفت: باید دست بانک ها را در پرداخت تسهیلات باز نگه داشت تا بتوانند خواسته های مردم را برآورده کنند مردم باید احساس کنند مراجعاتشان نتیجه بخش است و ما ضمن راهنمایی آنها  تلاش می کنیم و در حد توان، امکانات و ضوابط مشکل مردم را حل کنیم.

عباس شفیع نادری نماینده بانک تجارت هم می گوید: برخی مراجعان از قشر محروم جامعه هستند که درخواست وام قرض الحسنه را دارند که این موضوع در تعهد و سقف اعتباری برخی بانک ها نیست و به نظرم مشکلات این گونه افراد باید از طریق سازمان و نهادهای حمایتی دنبال شود.

مرتضی میرجلیلی معاون بانک سپه استان یزد مستقر در میز ارتباطت مردمی سفر رییس جمهوری هم گفت: برخی بانک ها در شرایط حاضر دستورالعمل پرداخت وام ندارد که این کار باید از سوی دولتمردان تسریع و تسهیل شود و در کنار ان منابع آن هم باید فراهم شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا