رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

سیدابراهیم رئیسی گفته است: «رئیس‌جمهور یکی از کشورها زمانی که پیشرفت‌های ما را دید سفر خود را یک روز دیگر تمدید کرد تا از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های ما بیشتر بازدید کند.»

مردم از یاد نبرده‌اند محمود احمدی‌نژاد در سفرهای استانی که مسئولان اجرایی استان‌ها برخلاف ضابطه و قانون مدارس را تعطیل و دانش‌آموزان و کارمندان سازمان‌ها و ادارات را در ورزشگاه‌ها یا میدان‌های شهر به صف می‌کردند رئیس‌جمهور ساعت‌ها مردم را معطل می‌گذاشت و پیش از آن‌که سخنان خود را شروع کند اعلام می‌نمود: آیا خسته شده‌اید؟ عده‌ای سیاهی لشکر هم کف‌زنان می‌گفتند: خیر! و ادامه می‌داد: دشمنان و مخالفان ما آن‌قدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود یا اظهار می‌نمود: قطعنامه‌ها و تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست. عده‌ای از دارندگان تریبون‌های رسمی یا امامان جمعه نیز با سخنانشان و یا با خواندن حدیث و روایت‌هایی از مهمان‌نوازی مردم شهر و دیارشان می‌گفتند و سفارش مولای متقیان حضرت علی(ع) به مردم شهر انبار را فراموش می‌کردند و زمینه‌ای آماده می‌نمودند تا شهروندان را ترغیب و تشویق کنند با حضور خود خنده بر لبان رئیس‌جمهوری بنشانند که در سازمان ملل هاله‌نور دیده بود و وزیر خارجه‌اش را درحالی که در سرزمینی دیگر در حال مذاکره با رئیس‌جمهور کشوری بود برکنار می‌کرد و یا قبل از تشکیل جلسات هیات دولت مانع ورود بعضی از وزیران به نشست کابینه می‌شد و در هر استانی در یک جلسه ده‌ها و صدها مصوبه تصویب می‌نمودند که در نهایت مردم طی سال‌ها شاهد عدم اجرای کامل آنها بودند.

گرچه با فروش نفت که بهای آن در دوران دولت نهم و دهم بالا رفته بود در بسیاری از شهرها و مناطق با دست و دلبازی بودجه‌ها هزینه می‌شد در آن حد که دفتر بعضی از ائمه‌جمعه نیز از دریافت بخشی از آن پول‌ها بهره و نصیبی می‌بردند، اما مردم ایران زمین در این‌باره باید تأسف بخورند چرا دولتمردان و حاکمان با هشتصد میلیارد دلار درآمد دوران احمدی‌نژاد در جهت بهبود وضع مردم و پیشرفت ایران زمین هزینه ننمودند؟ به هر حال تاریخ در این زمینه قضاوت خواهد کرد.

یکی از نمایندگان مجلس گفته است: «سیدابراهیم رئیسی آمده است کرمانشاه و گفته وام‌های زلزله را یک‌سال استمهال می‌کنیم. هشت ماه است که رئیس‌جمهور به کرمانشاه آمده و صحبت کرده است. من به عنوان نماینده منطقه رصد می‌کنم و می‌بینم یک نفر در دولت صاحب این حرف رئیس‌جمهور نیست.»

سیدابراهیم رئیسی کسب رتبه اول در منطقه و پانزدهم در دنیا در حوزه بهداشت و درمان را نشانه پیشرفت و بالندگی کشور دانست و گفت کینه دشمنان از همین دستاوردهای عظیم ناشی شده و قطعاً برای آنها پذیرفتنی نیست که کشوری تحت تحریم به صادرکنندگان دارو نیز تبدیل شود.

در این ستون بارها از گرانی کمرشکن، تورم سرسام‌آور، جراحی اقتصادی بی‌موقع که در نتیجه سبب افزایش قیمت بسیاری از کالاها و گوشت و برنج و روغن و تخم‌مرغ و گوشت مرغ و دیگر مایحتاج زندگی گردید و درباره نگرانی مردم با شنیدن شعارهای پوچ و بیهوده‌ای که با یک میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد و هر سال یک میلیون مسکن احداث نمود توضیحاتی ارائه گردید. از شعارهای خسته‌کننده و وعده‌های تحقق نیافته سیدابراهیم رئیسی این‌که وزیر جدید راه و شهرسازی در مجلس می‌گوید برای ساخت 4 میلیون مسکن 2800 هزار میلیارد تومان معادل بودجه دو سال کشور مورد نیاز می‌باشد، فردای آن روز رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با حضور مهرداد بذرپاش شعارهای پیشین خود را تکرار کرد و گفت: «قرار است 4 میلیون مسکن چون مورد نیاز مردم است بسازیم» شعار دادن و گفتاردرمانی تا کی و کجا؟ یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیش از آن گفته بود برای ساخت 4میلیون مسکن چهار هزار، هزار میلیارد تومان نیاز است.

از وعده‌های تحقق نیافته و غیرعملی ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن در سال و «سه سوته» مشکل تورم و گرانی ارز و سکه را حل کردن که بگذریم و از آن‌چه کشور در اثر کمبود ساده‌ترین دارو از قبیل سرم، اسپری و قرص سرماخوردگی دچار آن گردیده چشم‌پوشی کنیم و به موضوع رتبه پانزدهم از نظر بهداشتی در دنیا و رتبه اول در منطقه نظری بیندازیم و از بهای سکه که از مرز 18 میلیون تومان و دلار از 37000 تومان گذشته چشم‌پوشی کنیم و شانه تخم‌مرغ بالای یکصد هزار تومان و گوشت مرغ حدود شصت، هفتاد هزار تومان و گوشت کیلویی 260 تا 280 هزار تومان و خط فقر 18 میلیون تومان هم بگذریم مناسب است در این شماره مختصراً به وضعیت نابسامان بهداشت و دارو نظر افکنیم تا ناتوانی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم که خود را انقلابی نامیده است مشخص گردد، بلکه برای ده‌ها میلیون نفری که زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یا در ردیف دهک‌های متوسط جامعه هستند چاره‌اندیشی کنند و کشور را از این ورطه گرانی و تورم نجات دهند. آیا رئیس مجلس محمدباقر قالیباف فراموش کرده است که در اواخر دولت دکتر حسن روحانی می‌گفت: «مرغ کیلویی 29000 تومان ارتباطی به تحریم ندارد و از بی‌عرضگی دولت دوازدهم داد سخن می‌داد و عده‌ای از نمایندگان مکرر از گرانی اجناس و از استیضاح دولت می‌گفتند و بعضی از آنها از اعدام حسن روحانی پایین‌تر نمی‌آمدند.»

اول آبان‌ماه سال جاری سیدابراهیم رئیسی برای تامین سریع اقلام دارویی در جلسه هیات دولت دستور می‌دهد و می‌خواهد دلیل قصور احتمالی در این موضوع را دقیقاً پیگیری کنند و با هر فرد که در این زمینه کوتاهی داشته، به شکل مناسب برخورد کنند ضمناً خبرها از وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که جریان نزدیک به قالیباف و محمد مخبر به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور ایران وزارتخانه را اداره می‌نمایند.

ناتوانی در اداره امور کار را به جایی رسانده که یکی دو ماه بعد از انتخاب بهرام عین‌اللهی به وزارت بهداشت و مهره‌چینی‌هایی که در آن وزارتخانه به عمل آمد صدای اصولگرایان را هم درآورد و زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت در توئیتی علیه وزیر بهداشت نوشت: «در جریان اخذ رای اعتماد مکرراً قول داده بودید که در انتصابات کلیدی وزارت بهداشت از اعمال نظر شخصی یا محفلی پرهیز خواهید کرد و بر اساس نظر متخصصین و دلسوزان، عناصر کلیدی را منصوب می‌کنید. متاسفم که اینگونه نبود و افسوس که هزینه برخی انتخاب‌ها برای مردم خواهد ‌بود.»

مسعود پزشکیان اعلام نموده است: «علت اصلی طرح سؤال ما انتخاب و انتصاب‌هایی است که توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد» این اختلاف‌نظرها و در نهایت عدم مدیریت صحیح کار را به آنجا کشاند که مردم دیدند برای بدست آوردن معمولی‌ترین دارو چه سختی‌هایی را باید متحمل گردند. دولتمردان ادعا می‌کنند: از نظر بهداشتی رتبه اول در منطقه هستیم اما عده‌ای از پدران و مادران کودکانی که نیاز به داروی سرماخوردگی دارند و یا می‌خواهند سرم و اسپری تهیه کنند باید از این خیابان به آن خیابان و از این داروخانه به آن داروخانه دنبال چند قرص و شربت بگردند، در بیمارستان‌ها به پرستاران گفته‌اند: یک شیشه شربت را برای 3 کودک بیمار باز کنند. در هفته آخر آبان‌ماه جاری وزیر بهداشت اعلام نمود تا هفته آینده به طور کامل مشکل آنتی‌بیوتیک و سرم حل خواهد شد. نماینده‌ای می‌گوید: باید از مردم عذرخواهی کنیم که یک شربت ساده سرماخوردگی در دسترس نیست و سخنگوی کمیسیون بهداشت به درستی اظهار می‌نماید: «کمبودهای دارویی موجب اخلال و رنج در زندگی روزمره مردم شده است» در این ایام صدای قالیباف هم درمی‌آید که به وزیر بهداشت درباره کمبود دارو تذکر می‌دهد و اظهار می‌دارد: «غافلگیر شدن شما پذیرفتنی نیست، مسئول ناهماهنگی‌ها شمایید!، دیگر تکرار نشود…» یکی مکرراً وعده می‌دهد، دیگری پی‌درپی تهدید می‌کند در واقع همه اینها حرف است و شعار!!

محمدرضا صباغیان نماینده شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و مهریز بر ناتوانی وزیر بهداشت صحه می‌گذارد و از شربت 4 هزارتومانی که به 11 هزارتومان رسیده می‌گوید و وضعیت دارو در کشور را بی‌سابقه می‌داند از پارتی‌بازی‌های حاکم بر وزارت بهداشت و کمبود پزشک عمومی می‌گوید که همه این‌ها نشان از ضعف مدیریت دولتمردان و ناتوانی مجلس انقلابی در احقاق حق مردم دارد.

با همین اوصاف شهروندان از تبعیض در امور بهداشت در رنج و عذاب هستند و به عنوان نمونه می‌بینند: بیمارستانی برای نمایندگان احداث شده که با خیال راحت بتوانند در هنگام بیماری با پول بیت‌المال از خدمات‌رسانی بهره ببرند شهروندی به علت نداشتن پول جراحی مادرش به دزدی و فساد روی می‌آورد، دیگری کلیه خود را به فروش می‌گذارد، اما نمایندگان از خدمات بیمه تکمیلی مناسب و بهترین امکانات درمانی و بهداشتی بهره می‌برند و شعار انقلابی‌گری و همراهی با مردم را می‌دهند! و سیدابراهیم رئیسی از پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی داد سخن می‌دهد و کسب رتبه اول در منطقه و پانزدهم در دنیا در امر بهداشت را به رخ می‌کشد.

گرچه اخیراً به اصطلاح خیال همه را راحت کرده و اعلام نموده‌اند کمبود چهل قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها است و شهروندان هم می‌بینند طرح دارویی دولت کاملاً با شکست مواجه شده است چون هزینه یک‌هزار قلم دارو بعد از حذف ارز 4200 تومانی روی دوش بیماران افتاد و در نهایت تامین هزینه افزایش 1800 قلم دارو از جیب مردم باید تامین گردد. شهروندان دریافته‌اند که اگر دارو در داروخانه شهرها و مراکز استان‌ها و مناطق یافت نمی‌شود با قیمت سرسام‌آور در خیابان ناصرخسرو تهران و یا بعضی از خیابان‌های شهرها از طریق قاچاقچیان دارو می‌توان با قیمت گزاف به دست آورد.

نمایندگان مجلس انقلابی در جلسه علنی روز سه‌شنبه پانزدهم آذرماه جاری کارت زرد به وزیر دادند و دستور دیگری صادر شد که بانک مرکزی را موظف به تامین و اختصاص فوری ارز برای تهیه دارو نمودند و برگی به دفتر دستورات بی‌پشتوانه سیدابراهیم رئیسی اضافه گردید.

خلاصه آن‌که روزبه‌روز اجناس و مایحتاج زندگی و سکه و دلار گران و گران‌تر می‌شود وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال و چهار میلیون در چهار سال بر زمین می‌ماند، شعاردهنده ایجاد یک میلیون شغل در اثر ناتوانی و سوء‌مدیریت مجبور به استعفا می‌گردد و در نهایت کمبود داروها ازجمله ساده‌ترین داروها و تورم و گرانی کمرشکن به قوت خود باقی می‌ماند و مردم از شنیدن شعارها و وعده‌های پی‌درپی خسته و درمانده می‌شوند.

و کلام آخر این‌که جمهور مردم به این حقیقت وقوف یافته‌اند که تاکنون دولت آقای رئیسی نشان داده است ناتوان‌تر از آنست که مشکلات معیشت و مسکن و تورم و گرانی را حل کند و روز‌به‌روز بر نارضایتی و اعتراض و مطالبه‌گری مردم اضافه می‌شود و کسی پاسخگو نیست.

رضا سلطان زاده – مدیرمسئول

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Jh46L
  • نویسنده : رضا سلطان زاده
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا