یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: راهنمایان گردشگری باید برای گردشگران خارجی به درستی شرایط موجود را تبیین کنند و صدای ایران و مردم آن شوند.

به گزارش یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر شنبه در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اتفاقات و آشوب های اخیر اظهار کرد: تمام رسانه های دنیا در این آشوب ها و حوادث علیه ایران فعالیت داشتند اما اقدامات ما کاملاً منفعلانه بود و مسئولان کشور اقدام جدی در این زمینه از گذشته تاکنون انجام ندادند.

وی افزود: چرا مجلس بیانیه ای به سازمان ملل نمی دهد، چرا مسئولان نسبت به این وقایع سکوت کردند، چرا ما باید مظلوم واقع شویم حتی در ورزش، مسئولان کشور باید نسبت به این آشوب ها واکنش نشان دهند و ببینند که غربی ها چه بر سر جوانان ما آورده اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری رابط مردمی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: باید از رفت و آمد مردم و گردشگران خارجی به ایران و یزد برای معرفی کشور و استان به درستی استفاده کرد و خودمان را، فرهنگمان را و هویتمان را به دنیا نشان دهیم نه اینکه دنیا تصویری تیره و تاریک از ایران در ذهن خود داشته باشد.

وی ادامه داد: می توان با ایجاد نشریاتی در این زمینه به معرفی حقیقت و اصالت ایران بپردازیم و به گوش جهانیان برسانیم که رسانه های غربی مغرضانه تصویر ایران را تاریک و سیاه نشان می دهند.

ناصری گفت: راهنمایان گردشگری باید در زمینه تاریخ ایران و مذهب کشور مطالعات زیادی داشته باشند و حقایق تاریخی و دینی را به درستی برای گردشگران خارجی توضیح دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به مظلومیت ایران و نیروهای امنیتی در اتفاقات اخیر بیان کرد: راهنمایان گردشگری باید برای گردشگران خارجی به درستی شرایط موجود را تبیین کنند و صدای ایران و مردم آن شوند.

وی افزود: در این زمینه باید رایزنی های فرهنگی صورت گیرد و مانند برخی از کشورهای همسایه نسبت به آگاه سازی جهانیان در مورد ایران و اسلام به درستی عمل کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا