یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نوجوانان و جوانان نباید تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ای دشمنان این مرز و بوم قرار گیرند.

به گزارش یزدفرداغلامعلی دهشیری در بازدید از بند بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: دشمن، دشمن است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به این نظام استفاده کرده و اکنون نیز با سوء استفاده از فوت مهسا امینی به دنبال ضربه به نظام و تجزیه ایران به قومیت‌های مختلف است.

وی اجرای مدل سوریه و ایجاد آشوب و هرج و مرج و ناامنی را از اهداف دشمن برشمرد و افزود: نوجوانان و جوانان باید هوشیار باشند و بدانند که دود هرگونه هرج و مرج طلبی اول به چشم خود و خانواده‌های آنان و سپس جامعه می‌رود. 

دهشیری تاکید کرد: در حوادث اخیر با تلاش دادستان و قضات دادسرا پایش تعداد اندک بازداشت شدگان صورت گرفت، اما قطعاً با سرشاخه‌ها و کسانی که از روی عمد دنبال اختلال در نظم و بر هم زدن امنیت کشور و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستند برخورد مقتضی و بازدارنده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر روح و روان نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: عده‌ای معلوم الحال تلاش می‌کنند اهداف شوم خود را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی دنبال کنند.

وی به موضع گیری‌های برخی از چهره‌ها و شخصیت‌ها در حوادث اخیر اشاره کرد و بیان داشت: نوجوانان و جوانان باید در انتخاب الگو‌های خود دقت کنند چرا که تاریخ این کشور شاهد رشادت‌ها و نام آوری جوانان و بزرگان بسیاری بوده که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهند بود.

دهشیری بر اهتمام جوانان به مطالعه و تفکر در تاریخ انقلاب، کشور و زندگینامه شهدا تاکید کرد و گفت: بررسی اغتشاشات صورت گرفته نشان از تغییر در ماهیت و برنامه‌های دشمنان برای ضربه به این نظام و انقلاب دارد.

وی تصریح کرد: در سال ۷۸ فتنه با رمز فرهنگی آغاز شد، در سال ۸۸ پس از انتخابات و با رمز قدرت سیاسی شکل گرفت، در سال ۹۸ این فتنه با رمز اقتصادی و ناشی از گرانی بنزین بود و در ادامه همه به اغتشاش رسید، اما در سال ۱۴۰۱ از همان ابتدا اعتراض‌ها به شکل اغتشاش و در قالب تخریب اموال عمومی و خصوصی به بهانه فوت مهسا امینی و شفاف با طرح موضوع حجاب و با نشانه گرفتن آرمان‌های بنیادین این انقلاب در دستور کار قرار داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اغتشاشات در گذشته از کف خیابان شروع و به فضای رسانه‌ها کشیده می‌شد، اما اکنون از فضای مجازی شروع و به فضای حقیقی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه با وجود کاستی‌ها و مشکلات در درون کشور باید روحیه پیشرفت و امید را در جامعه تقویت کرد، افزود: باید فضای نقد و انتقاد در جامعه فراهم شود و در این مسیر دانشگاه‌ها باید پرچمدار جریان نقد آزاد، منصفانه همراه با ارائه راهکار باشند.

دهشیری خاطرنشان ساخت: جامعه در سایه انتقاد و اعتراض و تضارب آرا پیشرفت می‌کند و باید این فضا در جامعه مهیا شود، اما قطعا اغتشاش و آشوب به جز ضرر و زیان دستاوردی برای هیچکس نخواهد داشت و دشمن و مزدوران آن‌ها بدانند همانند دفعات قبل، توطئه آنان با حضور و خروش جمعیت میلیونی مردم خنثی شده و خواهد شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا