یزدفردا: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عده ای دست نشانده و اغتشاشگر به مال و جان مردم آسیب زده اند، گفت: اینها باید در محضر خدا پاسخگو باشند و همگان بدانند که راه اینها از مردم جداست.

به گزارش یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت اظهار داشت: مسئله آغاز جنگ، نحوه دفاع، اهداف دشمنان و دفاع جانانه رزمندگان، همه و همه باید برای نسل جوان روشن شود.

ناصری با اشاره به اینها همه ریشه در انقلاب اسلامی ما دارد، افزود: انقلاب اسلامی ما یک حرکت کودتایی یا انقلاب اصلاح گرایانه نبود که نظیر آن از زمان مشروطه به بعد اتفاق افتاد، بلکه یک انقلاب ریشه ای، اسلامی و الهی و به دنبال حقیقت بود.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: امام خمینی (ره) به دلیل عشقی که به خدا و مردم داشت، سعادت دنیا و آخرت مردم را می خواست نه حاکمیت بر آنها را بنابراین به دنبال ایجاد حکومت خدایی و اجرای دستورات الهی بود.

وی افزود: امام، دستورات و فرامین قرآن را در کشور اجرا کرد و ریشه فساد را از کشور برکند و استکبارستیزی، امتیاز مهم انقلاب ماست و همین امر سبب عصبانیت استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران است.

شلوغ کاری‌های اغتشاشگران به خاطر نگرانی آنها از دین مداری است

ناصری تاکید کرد: ملت ایران ۴۰ سال است مقاومت کرده اند و مستکبران نتوانسته اند قرآن و اسلام را از ما بگیرند و نتوانستند انقلاب را شکست دهند زیرا این ملت همه چیز خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و اکنون نیز این روند باید ادامه پیدا کند.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه امروز دشمن کاری به نظام و اقتصاد ندارند بلکه با دین کار دارند، افزود: اکنون هم این اغتشاشات و شلوغ بازی‌هایی که به وجود آمده، در همین راستاست و هر چند وقت یک بار بهانه ای پیدا می کند که به خیال خود، با چنگ اندازی به آن، براندازی انجام دهد.

وی بیان کرد: با مقاومت و صبوری مردم و تدبیر رهبری، این انقلاب و اسلام حفظ شده و همه مردم مسلمان دنیا علاقمند به این انقلاب شده اند اما دشمن چشم دیدن این انقلاب را ندارد و هر روز موضوعی را برای ایجاد اغتشاش علم می کند و امروز حجاب اجباری را بهانه کرده و فضای کشور ما را به هم ریخته است.

ناصری با بیان اینکه اینها هر روز یک بهانه ای دارند، افزود: یک روز حقوق بشر، یک روز انرژی هسته ای، یک روز موشک و هر روز بهانه ای که آرامش را از کشور ما بگیرند.

وی با اشاره به اینکه چند روز بیشتر نیست که از پیاده روی اربعین می گذرد، عنوان کرد: حرکت به سمت امام حسین (ع) یعنی حرکت به سمت اسلام، حرکت به سمت ظلم ستیزی، حرکت به سمت استکبارستیزی و حرکت به سمت آرمان خواهی و هر قدم در این رویداد مهم جهانی، همچون پتکی بر سر دشمنان اسلام و قرآن بود.

ترس دشمن از حرکت ۲۰ میلیون نفر به سمت آرمان ظلم ستیزی امام حسین (ع)

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: اینها در هراسند که ۲۰ میلیون نفر به سمت امام حسینی بروند که آرمان او ظلم ستیزی بوده است و طبیعی است که از ما عصبانی باشند بنابراین اقداماتی شروع کرد که حواس جهان از اربعین پرت شود.

وی با اشاره به دیپلماسی سیاسی دولتمردان و رئیس جمهور عنوان کرد: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، نگاه دنیا را به انقلاب ما عوض خواهد کرد و چهره ای مقتدرتر از قبل از ایران اسلامی به نمایش خواهد گذاشت.

ناصری تصریح کرد: اینها دشمنان ما را عصبانی کرده و طبیعی است که این حرکات را رقم بزنند و با بهره مندی از رسانه های معاندی که همه آنها فارسی زبان هم هستند، در حال هجمه هستند.

جوانان با دشمن شناسی مغلوب رسانه های معاند نشوند

وی جوانان توصیه کرد: بیدار و هوشیار باشید، دوست و دشمن را بشناسید و سخنان بیهوده گوش ندهید و مغلوب فضای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی نشوید زیرا اینها می خواهند شما را سست و نا امید کنند.

ناصری ادامه داد: تلاش کنید دوست و دشمن را تشخیص دهید و با تحریک دشمنان، آرامش خود و جامعه را بهم نریزید و حقیقت را درک کنید و به آنچه که اغتشاشگران به دنبال آن هستند، فکر کنید.

امام جمعه یزد با اشاره به خسارت هایی که در اغتشاشات به مال و جان و مردم زده می شود، افزود: کسانی که به تحریک دشمن و رسانه های معاند دست به این اقدامات می زنند، باید در محضر خدا پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم صبوری کنند و اجازه ندهند عده ای به بهانه مشکلات اقتصادی روی دین پا بگذارند، عنوان کرد: مردم اجازه ندهند عده ای فتنه کنند و اغتشاش را به نام مردم تمام کنند.

ناصری از نیروهای انتظامی نیز تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی مظلوم واقع شده اما از حفظ امنیت کوتاه نیامده و ما نیز توصیه می کنیم که نگران نباشید و بدانید که زحمات شما نزد خداوند متعال محفوظ است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا