دستگیری عاملان شرارت در یزد 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از دستگیری تعدادی از عاملان شرارت و ناامنی در یکی از خیابان های یزد توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ محمرضا مزیدی در تشریح این خبر گفت: به تازگی کلیپی در فضای مجازی استان منتشر شد که در آن سرنشینان یک دستگاه خودرو، شبانه در یکی از خیابان های شهر یزد با بستن راه یک خودرو دیگر و آسیب رساندن به آن و عربده کشی موجب ایجاد نگرانی شهروندان شده بودند که دستگیری عملان این رعب و وحشت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: خط قرمز پلیس در کشور و استان یزد، امنیت و آرامش مردم است و هر کس بخواهد با عربده کشی و ایجاد ناامنی و قلدری آن هم در ملا عام و در کف خیابان، این ارامش و امنیت را خدشه دار کند با برخورد قاطعانه پلیس روبرو خواهد شد.

مزیدی اظهار کرد: ایجاد و دوام امنیت یکی از خواسته های اصلی و همیشگی مردم کشور و به تبع آن استان یزد بوده و آنها از پلیس انتظار دارند تا با عوامل شرارت و ناامنی و اراذل و اوباشی که سعی در بر هم زدن آرامش مردم دارند برخورد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان یزد گفت: مهم‌ترین تأثیر برخورد با اراذل و اوباش، احساس امنیت اجتماعی است و احساس امنیت، آرامش روحی و تأثیرات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به دنبال دارد.

وی افزود: مبارزه با پدیده های مجرمانه و ناهنجاری های اجتماعی که موجب تعرض به امنیت عمومی و سلامت اجتماعی می شود، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول گفت: پلیس برای رسیدگی به مطالبات مردم، آماده است و به آنها این اطمینان را می‌دهیم که با استناد به قانون، همکاری دستگاه قضایی و استفاده از قضات با انگیزه با شرارت‌ها و جرایمی که مخل امنیت است، برخورد می‌کنیم.

مزیدی ادامه داد: اراذل و اوباش گروهی هستند که با قدرت نمایی و سرکشی و بی‌توجهی به قانون و اخلاق، آسایش و آرامش مردم را از بین برده و امنیت و نظم اجتماعی را متزلزل کرده‌اند، این قبیل افراد در رفتارهای خود برقانون شکنی در ملأعام اصرار داشته و قوانین و حتی اخطارها را به سخره می‌گیرند.

وی اضافه کرد: سرقت، شرارت‌های محلی، درگیری دسته‌جمعی، ایجاد رعب و وحشت، مزاحمت برای نوامیس و خلل در نظم عمومی جامعه از جمله جرائمی است که از سوی اراذل و اوباش سر می‌زند.

این مقام انتظامی گفت: خوشبختانه در حال حاضر دستگاه قضایی در خصوص جرایم خشن که امنیت عمومی را مختل می‌کند سیاست روشنی دارد و آن برخورد قاطع با مجرمین است.

سرهنگ مزیدی یادآور شد: برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش بی‌تردید خواسته تمامی شهروندان هست، در چنین شرایطی، مبارزه با پدیده‌های مجرمانه و ناهنجاری‌های اجتماعی که موجب تعرض به امنیت عمومی و سلامت اجتماعی می‌شود، بی‌شک ضرورتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

تلاش ما این است که مردم احساس آرامش کنند و امیدواریم در برخورد با اینگونه ناهنجاری ها اقتدار پلیس، دستگاه قضا و نظام را به منصه ظهور برسانیم و با اینگونه برخوردها آرامش را در میان مردم ایجاد کنیم.

انهدام باند اخاذی در اردکان 

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از انهدام باند اخاذی که با تهدید انتشار تصاویر شخصی افراد اقدام به اخاذی از شهروندان می کردند، خبر داد.

سرهنگ اکبر شفیعی با اعلام این خبر، گفت: در پی اعلام شکایت مبنی فردی مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و انجام تحقیقات از مالباخته در این پرونده، موفق به شناسایی اعضای یک باند اخاذی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با اشاره به دستگیری متهمان به اخاذی و کلاهبرداری، گفت: برابر تحقیقات پلیس متهمان پس طرح دوستی و جلب اعتماد شاکی با ورود به حریم خصوصی افراد و تهیه فیلم و عکس شخصی آنان با تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی از قربانیان خود اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کردند.

شفیعی با اشاره به اینکه در این عملیات 3 متهم شامل 2 مرد و یک زن دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های بعمل آمده به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کردند.

سرهنگ شفیعی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، یاد آور شد: پلیس با کسانی که باعث سلب آسایش شهروندان شوند برابر قانون رفتار خواهد کرد و اجازه جولان به هنجارشکنان و کلاهبرداران را نمی دهد.

دستنبند پلیس بر دستان سارق داخل خودرو 

رئیس کلانتری 17 رزمندگان شهرستان یزد از دستگيری سارق حرفه ای داخل خودرو با 9 فقره سرقت خبر داد.

سروان حسین شریفی در تشريح اين خبر گفت: به دنبال گزارش چندين فقره سرقت داخل خودرو بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران کلانتری 17 رزمندگان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی یکی از سارقان حرفه ای را شناسايی و در عملياتی غافلگيرانه وی را در مخفیگاهش در یک منزل مسکونی دستگیر کردند.

رئیس کلانتری 17 رزمندگان شهرستان یزد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری اموال مسروقه نیز کشف شده است خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به 9 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

کشف بیش از 66 هزار لیترگازوئیل قاچاق با بارنامه جعلی 

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: 2نفتکش حامل 66 هزارو 500 لیتر گازوئیل قاچاق با بارنامه جعلی در شهرستان مهریز متوقف شدند.

سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، با اقدامات اطلاعاتی ماموران پليس امنيت اقتصادی استان مبنی تردد تریلرهای حامل سوخت قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان مهریز، اکيپی از ماموران پلس امنیت اقتصادی در محور  یزد به مهریز مستقر شدند.

وی افزود: ماموران هنگام کنترل محور یزد- مهریز 2 دستگاه تریلر نفتکش که با پلاک مخدوش در حرکت بودند  را برای بررسی مدارک متوقف کردند.

بهدانی فرد ادامه داد: رانندگان تریلی با ارائه بارنامه جعلی سعی در فریب ماموران داشتند اما با تیزهوشی ماموران پلیس، 66 هزارو 500 لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری 2 متهم و معرفی آنان به مقامات قانونی، افزود: این محموله که از استان های شمالی به مقصد زابل بارگیری شده بود تحویل شرکت نفت شد.

دستگيری سارقان موتورسيکلت با 50 فقره سرقت در يزد 

رئيس پليس آگاهی استان یزد از دستگیری 26 سارق و کشف 50 فقره سرقت در یزد خبر داد.

سرهنگ محمد رضا حناساب اظهار داشت: با وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در طی يک ماه گذشته در سطح شهرستان يزد، شناسايی و دستگيری سارقان به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهی استان قرارگرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات تخصصی و پليسی و همچنين آثار به جا مانده از صحنه های سرقت، 26 سارق را شناسايی و پس از هماهنگی با مقام قضائی درطی چند عمليات غافلگيرانه آنها را دستگير‌‌ کردند.

رئيس پليس آگاهی استان با اشاره به اين که سارقان در تحقيقات پليسی به 50 فقره سرقت اعتراف کردند؛ تصريح کرد: کارآگاهان در اين رابطه 26 متهم دستگير کردند که به همراه پرونده جهت سير مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حناساب خاطرنشان کرد: شهروندان جهت مراقبت از اموال و سرمايه های خود ضمن استفاده از تجهيزات ايمنی و محافظتی در صورت هرگونه تحرک مشکوک در محل زندگی مراتب را در اسرع وقت از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف خودروی سرقتی توسط پلیس راه 

رئیس پلیس راه استان یزد از کشف خودروی سرقتی توسط ماموران پلیس راه خبر داد.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی گفت: ماموران پلیس راه یزد - شیراز حین گشت زنی در محور کمربندی جدید تفت به یک دستگاه خودروی پراید که در حاشیه جاده پارک شده بود مشکوک شدند.

وی افزود: طی تحقيقات به عمل آمده و استعلام ماموران پلیس و بررسی های ميدانی مشخص شد خودرو مسروقه است که بلافاصله مراتب به ماموران انتظامی اعلام شد.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه خودرو سرقتی روانه پارکینگ شد اظهارکرد: دستگیری متهم در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد.

سارق زورگير در دام پليس يزد 

فرمانده انتظامی شهرستان يزد از دستگيری يک نفر سارق به عنف در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ سعيد زينلی در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت به عنف در سطح شهرستان يزد، مراتب به صورت ويژه در دستور کار ماموران کلانتری 13 قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پليس با کار اطلاعاتی يک متهم را در اين ارتباط شناسايى و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفيگاهش دستگير کردند.

سرهنگ زينلی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی تحويل داده شد.

پلمب لوازم آرایشی متخلف در یزد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان یزد از پلمب یک واحد صنفی لوازم آرایشی در شهر یزد خبر داد.

سرهنگ رضا زارع ارنانی درباره اين خبر گفت: در راستای ارتقاء امنيت اجتماعی، طرح بازديد از واحد های صنفی در یزد یزد اجرا شد.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از یک واحد صنفی فروش لوازم آرایشی 107قلم جنس قاچاق و غیر مجاز کشف کردند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد ضمن اشاره به معرفی متصدی صنف مربوطه به مرجع قضائی و پلمب واحد صنفی گفت: از شهروندان تقاضا داريم در صورت مشاهده موارد مشکوک و خريد و فروش اقلام ممنوعه، موارد را به پليس 110 اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا