یزدفردا: رئیس اداره راهدای و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفت از ایمن سازی هفت نقطه حادثه خیز در شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حمیدرضا عفت درباره طرح‌های مهم اجرا شده در طول یک سال گذشته گفت: احداث پل و بلوار روستایی علی آباد پیشکوه با اعتبار پنج میلیارد تومان و همچنین آسفالت سرد محور روستای نورآباد ـ سخوید به طول ۵۰۰ متر با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان از محل عتبارات استانی از جمله این طرح هاست.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح باند دوم محور تفت ـ ده بالا و انجام ترانشه برداری این محور خبر داد و افزود: روکش آسفالت محور عبوری نیر به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و ترانشه برداری و ایمن سازی محور ده بالا که نقش به سزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد نیز اجرایی شده است.

عفت اظهار داشت: دو کیلومتر آسفالت در محور دهشیر ـ تنگه حوضکی، ایجاد پل باکسی در محور روستای عبدالله اجرا شد که عملیات زیرسازی آن نیز در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفت از نصب و مرمت چهار کیلومتر نیوجرسی و حفاظ جانبی برای نقاط مستعد حادثه و باند خرجی محور تفت اسلامیه خبر داد و گفت: در ۴۷ کیلومتر از راه‌های شهرستان تفت عملیات لکه گیری انجام و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی تفت نیز تیغ زنی شد.

وی تصریح کرد: هفت نقطه حادثه خیز در تفت ایمن سازی و آشکارسازی شد که با پیگیری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پنج نقطه دیگر نیز مورد تصویب راهداری قرار گرفت و اعتبار ۱۸ میلیاردی به آن اختصاص یافت.

عفت با اشاره به آسیب‌های سیل به راه‌های شهرستان تفت بیان کرد: در سیل اخیر، راه‌ها و پل‌های تفت آسیب جدی دیدند که بیش از ۸۶ میلیارد خسارت به این راه‌ها وارد شد که از محل منابع سفر رئیس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و جبران خسارت سیل به راه‌های تفت اختصاص یافت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا