یزدفردا: نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی ناشی از شکل‌گیری ائتلاف‌های ضعیف در سایه حمایت‌های آمریکا است.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم متجاوز است که تجاوزگری را هنوز هم رها نکرده و از طریق اشغال بخشی از سرزمین فلسطین و تخریب منازل، در حال توسعه دادن شهرک‌های خود و ظلم و اجحاف نسبت به مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به شدت آسیب پذیر شده است، ادامه داد: این رژیم به شدت از فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت وحشت دارد و نگران سرنوشت نظام سیاسی خود در آینده و دولتی که تشکیل داده است، بنابراین هر چند وقت یکبار اقدامات تروریستی انجام می‌‎دهد و از طریق نظامی بمباران‌هایی را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف رژیم صهیونیستی از انجام این گونه اقدامات روحیه دادن به مردم خود در پی بی‌ثباتی که برای این کشور ایجاد شده و تحولاتی است که در درون این کشور در حال وقوع است ضمن اینکه تلاش می‌کند به نوعی اقتدار خود را به نمایش بگذارد.

وی اظهار داشت: این اقدامات در سایه حمایت‌های آمریکا به ویژه بعد از سفر بایدن به منطقه غرب آسیا و جلساتی که با برخی کشور‌ها در راستای تضمین امنیت رژیم صهیونیستی داشته است، انجام گرفته و، چون می‌دانند این کار صورت نخواهد گرفت، به دنبال این هستند در سایه سکوت برخی کشور‌های اسلامی اقداماتی علیه جبهه مقاومت انجام دهند.

جوکار تصریح کرد: گرچه جبهه مقاومت پاسخ دندان‌شکنی را به رژیم صهیونیستی داد، اما این رژیم در سایه ائتلاف‌های ضعیفی که در موضع راهبردی آمریکا شکل گرفته، قرار دارد و چه از نظر داخلی و چه در حوزه بین‌المللی به شدت شکننده بوده و نمی‌تواند به آن پاسخ دهد و قطعا آینده روشن از آن فلسطین خواهد بود.

وی گفت: امروز شاید رژیم صهیونیستی عادی‌سازی روابط خود را در سایه تحکیم امور داخلی و روابطش در سطح منطقه بداند، اما دولت‌هایی که از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند خود شکننده‌تر از آن هستند.

نماینده یزد و اشکذر با اشاره به شکست ائتلاف غربی ـ عربی و عبری در یمن خاطرنشان ساخت: خودشان می‌دانند که از وضعیت خوبی چه از لحاظ موقعیت سیاسی در داخل و چه حوزه سیاسی در سطح منطقه برخوردار نیستند و عدم پیشبرد اهدافی که در حوزه تجاوز به یمن داشتند یا شکست برنامه بی‌ثبات‌سازی در سوریه که دنبال می‌کردند، بیانگر این مهم است.

گفتنی است آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ تن از جمله شش کودک افزایش یافت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا