یزدفردا: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: بیشترین خسران وارد شده به کشور ناشی از اهمال کاری، سهل انگاری و ترک فعل مدیران صورت می‌گیرد.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان یزد گفت: اکنون در کشور، سه قوه در بالاترین سطح همکاری و تعامل قرار دارند که باید از این فرصت طلایی برای رشد و تعالی کشور و گره گشایی از امور مردم بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به ایجاد یک ساز وکار جدید تشکیلاتی برای ساماندهی و سرعت بخشی به تعاملات مجلس و قوه قضاییه در کشور، تصریح کرد: این ساز و کار که با حضور نائب رئیس مجلس، معاون اول قوه قضاییه، برخی از مسئولان ارشد قوه قضاییه و تعدادی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی تشکیل می‌شود، مقرر است فرایند‌های ارتباطی و کاری دو سویه تسهیل و تسریع کند.

نماینده یزد و اشکذر ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر نمایندگان قوا در استان را خواستار شد و افزود: هرگاه ارتباطات نمایندگان قوا در استان بهتر و بیشتر بوده، از کار مردم گره بیشتری باز شده است.

وی بر حفظ حقوق بیت المال و احیای حقوق عامه توسط دستگاه قضایی تأکید کرد و بیان داشت: بیشترین خسران وارد شده به کشور ناشی از اهمال کاری، سهل انگاری و ترک فعل مدیران صورت می‌گیرد و انتظار است قوه قضاییه و به ویژه دستگاه قضایی در استان نسبت به اینگونه مسائل با جدیت در میدان باشد.

جوکار، حضور قضات در مساجد در طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی را قابل تقدیر دانست و گفت: تجربه ثابت کرده بسیاری از مشکلات قضایی پیش آمده برای مردم، ناشی از عدم اطلاعات حقوقی است و اگر زمینه‌هایی را برای ارائه اطلاعات حقوقی و قضایی و آموزش‌های مرتبط فراهم کرد، از تشکیل پرونده‌های بیشتر پیشگیری می‌گردد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا