یزدفردا: بیست و نهمین نشست کمیته ورزش و تفریحات سالم باحضور معاونین و مدیران ارشد حوزه ورزش کارکنان و ورزش شهروندی طی دو روز به میزبانی کلانشهر یزد برگزار شد و برای اجرای برنامه های متنوع و هدفمند ورزشی برای تابستان برنامه ریزی و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کمیته ورزش و تفریحات سالم با حضور معاونین و مدیران ارشد حوزه ورزش کارکنان و ورزش شهروندی، افزود: انجمن های راهبردی ورزشی شهرداری کلانشهر ها براساس اصول ورزشی تعیین شده و با رعایت شئونات اسلامی و مقتضیات کلانشهر ها، به عنوان مرجع ورزشی محلات و ورزش کارکنان برای تمام اقشار جامعه برنامه ریزی و فعالیت می کنند.

«محمد فاضل یوسفی» با اشاره به هدف برگزاری این نشست ها و فعالیت های انجمن راهبردی ورزش شهرداری کلانشهرها گفت: ایجاد زمینه های مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای ورزشی در بین محلات و پرسنل و همچنین فرهنگ سازی و ترغیب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه به حفظ تندرستی، سلامتی، نشاط اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت آنان در فعالیت های ورزش شهروندی از اهداف مهم برگزاری این نشست ها بود که امیدواریم در این مسیر قدم های بزرگ و سودمندی برداشته شود.

یوسفی با بیان اینکه بالا بردن قابلیت های جسمانی و ارتقای سطح کیفیت سلامت در بین شهروندان و پرسنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: با تبادل نظر بین مدیران ورزشی و شهرداران کلانشهرها برنامه ریزی های جدی در زمینه کشف و جذب استعدادها و توانمندی های اقشار مختلف جامعه و تقویت آنها به منظور رشد و گسترش کمی و کیفی رشته ورزشی مربوطه در محلات و پرسنل صورت گرفته، همچنین ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای طراحی، ساخت و تولید و توزیع وسایل و لوازم استاندارد ورزشی در سطح کلانشهر ها در دستور کار این نشست قرار داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: از جمله برنامه های ورزشی و تفریحی مورد بحث در این نشست که با تبادل نظر بین اعضا صورت گرفت، میتوان به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کلانشهر ها در رده های سنی مختلف و همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی توجیهی و ارتقای مربیگری و داوری اشاره کرد.

رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در پایان سخنان خود از حضور همه مدیران ورزشی کلانشهر ها برای حضور در نشست های کمیته ورزش و تفریحات سالم در کلانشهر یزد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تلاش و کوشش در جهت جذب و بهره برداری از خدمات و استعدادهای بالقوه مادی و معنوی و جذب کمک و حمایت های مالی اقشار مختلف مردم، خیرین ورزشی به منظور توسعه و تعمیم رشته ورزشی در سطح کلانشهر ها بهتر از قبل صورت گیرد و شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه ورزش و تفریح کلانشهر ها باشیم.

«ابوالقاسم محی الدینی» شهردار کلانشهر یزد با اشاره به اینکه رویدادهای ورزشی باید به صورت مداوم برگزار شوند، عنوان کرد: حوزه ورزش و تاثیرات آن آنقدر گسترده است که با اجرای هدفمند آن در طول سال، می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه جلوگیری کند.

محی الدینی افزود: امیدواریم در این نشست که با حضور مدیران ورزشی ارشد شهرداری های کلانشهرهای کشور برگزار گردیده است، رویدادها و برنامه های هدفمند تابستانی برای اوقات فراغت شهروندان برنامه ریزی شود و درطول سال ادامه دار باشد و به زمان خاصی محدود نشود.

«مجتبی صداقت» معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه احیای خصلت های جوانمردی در بین ورزشکاران امروزی امری ضروری است، اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه های تشویق، تجلیل و قدردانی و حمایت های مادی و معنوی از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان و سایردست اندر کاران ورزش شهروندی و پرسنل باید به صورت ویژه انجام شود و در دستور کار انجمن قرار گیرد.

«امین توکلی زاده» معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه فلسفه مجمع کلانشهرها مدیریت شهری خوب کلانشهرها در کنار یکدیگر است، افزود: کلانشهرهای کل کشور باید بتوانند با پدید آوردن رویدادهایی که هم‌افزا هستند، یک فضای ملی در خدمت تمام شهروندان ایجاد کنند.

توکلی زاده با بیان اینکه تابستان بهار فعالیت های ورزشی است و باید برای نوجوانان کارهای ویژه‌ای برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: پروژه «گام دوم، نسل چهارم» در راستای تعمیم و توسعه ورزش به خصوص در بین نسل جوان شکل گرفته است و همچنین در این راستا ساخت تم پارک ورزشی و قرارگاه ورزشی، تفریحی در کلانشهرها در دستورکار کمیته قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از گذشته خیلی از شهرهای کشور ما مهد یک ورزش خاص بوده است، گفت: در هر شهر باتوجه به ورزش محبوب آن منطقه امکانات، فضای ورزشی و مربیان زبده وجود دارد که با برنامه ریزی هدفمند و منسجم میتوان از آن امکانات بیشترین بهره و استفاده را برد.

گفتنی است در پایان این نشست ها در مورد میزبانی مسابقات ورزشی کارکنان شهرداری های کلانشهر ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا