در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، از 6 برگزیده یزدی این جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در آستانه دهه کرامت اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی؛ جمعی از مدیران فرهنگی کشور و نهاد کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ منور رضوی، به میزبانی پایتخت کتاب ایران، شهر شیراز و در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم، شاهچراغ علیه‌السلام برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان ملی جشنواره در بخش‌های پویش کتابخوان، مسابقات کتابخوانی چهارگزینه‌ای فردی و خانوادگی، مسابقات نقاشی کودک و خردسال، شعر، قصه‌گویی، داستانک، تولید آثار هنری، چاپ و انتشار منابع و مروجان فرهنگ رضوی تقدیر به عمل آمد.

استان یزد نیز در این دوره از جشنواره 6 برگزیده ملی داشت.

فاطمه زارع مهرجردی، عضو کتابخانه مرکزی میبد در بخش پویش کتابخوان خردسال معرفی و تجلیل شد.

مریم علیخانی، کتابدار کتابخانه مرکزی میبد و شادی مرادی نیز برگزیده استان در بخش تولید آثار هنری بودند.

در بخش مسابقات کتابخوانی چهارگزینه‌ای رده جوان و بزرگسال نیز از اقدس اکبری، عضو کتابخانه شهید شفیعی ابرکوه در کنار سایر برگزیدگان کشوری تقدیر شد.

سمیه فلاح تفتی نیز دیگر شرکت‌کننده یزدی این جشنواره بود که در بخش قصه‌گویی بزرگسال حائز رتبه برتر کشوری شد.

استان یزد همچنین در بخش مسابقات کتابخوانی خانوادگی نیز برگزیده داشت و خانواده تاج‌آبادی از کتابخانه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان خاتم، برگزیده این بخش بود.

گفتنی است، در این دوره از جشنواره بیش از یک میلیون نفر از مردم کشورمان مشارکت داشتند که سهم استان یزد 24 هزار و 295 نفر شرکت‌کننده بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا