یزدفردا: دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد: کمیته‌های ۱۷ گانه‌ای برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در یزد تشکیل شده است.

به گزارش یزدفردا: احمد گنجی در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان یزد گفت: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی (ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبود‌ها برای برپایی باشکوه مراسم در شهرستان‌های استان شکل گرفته است.

وی افزود: در راستای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در سال جاری با پیگیری‌هایی که انجام شده، ستاد مرکزی اربعین، دستورالعمل‌های مربوطه را به استان یزد ابلاغ کرده و کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد اربعین تشکیل شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: دستورالعمل‌های برش شهرستانی تهیه و به ستاد‌های اربعین ارسال شد و نهایتا در شهرستان‌ها ۶ کمیته برنامه ریزی شده و زیر نظر ستاد اربعین شهرستان فعالیت خواهند کرد.

گنجی گفت: مهم‌ترین مبحث این نشست ها، تامین امنیت و انتظامات مراسم است تا ضمن برگزاری مراسم باشکوه و با به حداقل رساندن ضعف‌ها و نارسایی‌ها، رضایتمندی مردم خوب شریف یزد را به همراه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری یزد هم با بیان اینکه پیاده روی اربعین اقتدار با شکوه شیعیان در سطح بین المللی است، گفت: خدمت به زائران امام حسین (ع) برای ما یک افتخار به شمار می آید.

سید محمدرضا مدرسی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر استقبال باشکوه مردم از این مراسم بزرگ افزود: لازم است برای پوشش کامل نیاز‌های حمل و نقل زائران در بازگشت از مراسم اربعین از ظرفیت‌های حمل و نقل سایر استان‌ها که زائر کمتری داشته و ظرفیت‌های بلااستفاده دارند، بهره لازم را ببریم تا در این بخش از مراسم هم زائران با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به دسیسه‌های معاندین و برخی افراد در بهره گیری از برنامه‌های ضدفرهنگی برای نیل به مقاصد شوم خود، مسئولان باید به بخش فرهنگی این مراسم نیز توجه کافی داشته باشند و خلاء‌های موجود در طی مراسم را با برنامه‌ها و حرکت‌های مناسب فرهنگی پوشش دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا