یزدفردا: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ابراز تاسف از ریزش ساختمان متروپل در آبادان، این اتفاق ناگوار را زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد دانست.

به گزارش یزدفردا: مهندس «مجتبی فرهمند» با بیان اینکه رعایت مقررات ملی کنترل ساختمان در بخش های متعدد نادیده گرفته می شود، اظهار کرد: اینگونه سهل انگاری ها باعث می شود تا جان مردم به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به گزارش های ناظرین پروژه ها و بعضا خارج شدن برخی پروژها از فرایند سازمان نظام مهندسی ساختمان باعث اتفاقاتی نظیر متروپل می شود، افزود: اتفاقات این چنینی فرای بحث های نمایانی همچون جان باختن هموطنان عزیزمان، دارای لایه های پنهانی از بروز ناهنجاری های اجتماعی است که رفع آنها نیازمند صرف سال ها زمان و هزینه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به هدر رفت سرمایه های ملی ناشی از سهل انگاری های اینچنینی عنوان کرد: صنعت ساختمان سازی یکی از صنایع وابسته به منابع طبیعی ای همچون خاک و آب است که هرگونه هدر رفت در این حوزه با خسارات جبران ناپذیری همراه می شود.

مهندس فرهمند اذعان داشت: خوشبختانه در استان یزد به واسطه تفویض اختیاری که از سوی دادستانی به نظام مهندسی شده است، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما، به نظر می رسد تا وقتی که همه دستگاه های اجرایی و وابسته به این حوزه همگام و پشتیبان یکدیگر نشوند، نمی توان به قطعیت از عدم وقوع اینگونه حوادث در استان سخن گفت.

وی با بیان اینکه ریزش ساختمان متروپل در آبادان زنگ خطری برای توجه جدی مسئولان استان به اینگونه موضوعات است، گفت: در استان و به خصوص در شهر یزد ساختمان هایی در حال ساخت است که در صورت سهل انگاری ناشی از عدم توجه به مقررات ملی ساختمان و مباحث مهندسی می تواند به سرانجام متروپل منجر شود و فاجعه ای عظیم را در استان رقم بزند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا