یزدفردا: پورعباس خاطرنشان کرد: متقاضیان لازم است از روز دوشنبه تا سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به چاپ کارت ورود به جلسه آزمون و ویرایش اطلاعات ثبت نامی (در صورت لزوم) اقدام کنند.

به گزارش یزدفردا: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تأکید کرد: مغایرت معدل اظهارشده توسط داوطلب با معدل مندرج در مدرک کارشناسی موجب لغو قبولی در کدرشته قبولی داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود؛ بنابراین داوطلبان باید در این مورد دقت کامل داشته باشند.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به رقابت بیش از ۶۴۷ هزار داوطلب در ۱۳۷ کد رشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۱۸۶ شهرستان و ۳۸۶ حوزه اصلی اندیشیده شده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند، گفت: از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

پورعباس خاطرنشان کرد: متقاضیان لازم است از روز دوشنبه تا سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به چاپ کارت ورود به جلسه آزمون و ویرایش اطلاعات ثبت نامی (در صورت لزوم) اقدام کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی به صورت تراز در نمره کل داوطلب اعمال می‌شود و میانگین معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته و معدل مقطع کاردانی به صورت تراز شده اعمال خواهد شد، لازم است داوطلبان دقت کنند در صورتی که مغایرتی در معدل درج شده بر روی کارت ورود به جلسه مشاهده کردند بلافاصله در سایت سازمان سنجش اقدام به ویرایش معدل کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان لازم است برای کسب اطلاعات لازم در خصوص نحوه چاپ و ویرایش اطلاعات به اطلاعیه اعلام تاریخ چاپ کارت ورود به جلسه، محل رفع نقص آن و شهر محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ که متعاقباً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا