یزدفردا: عضو شورای اسلامی شهر یزد جایگاه صنایع دستی هم باید به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد.

به گزارش یزدفردا: فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: متاسفانه ادارات دولتی بیشتر به صنوف، اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی که مرتبط با خودشان هستند توجه می‌کنند، در این رابطه حتما لازم است که از طریق استانداری موضوع پیگیری شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که باید در ارتباط با صنایع دستی صورت پذیرد، اینست که بحث صنایع دستی وارد عنوان گردشگری شود چرا که الان این عنوان وارد کلیدواژه مسئولان شده و اگر صنایع دستی هم به این گفتمان وارد شود قطعا زمینه رفع مشکلات آن فراهم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مطالبه گری در حوزه رفع مشکلات صنایع دستی باید از سوی فعالان این عرصه به وجود آید، تصریح کرد: خانه حیران در شهر یزد به صورت اختصاصی برای صنایع دستی افتتاح شد. باید بدانیم که چرا این چنین فضا‌هایی به وجود می‌آید، ولی بعد از چندسال با مشکل و تعطیلی مواجه می‌شود.

خامسی ادامه داد: مسئولان دولتی هزار بحث را باید پیگیری و بررسی کنند و قطعا نمی‌توانند به صورت دقیق تمام مسائل را خودشان بررسی کنند. مسیر درست این است که فعالان هر عرصه‌ای خودشان اقدام به آسیب شناسی کرده و به جمع بندی را به مسئولان منتقل کنند.

وی خاطرنشان ساخت: خیلی از صنایع دستی استان یزد از نقاط مختلف کشور بالاتر است و این قابلیت را دارد که در عرصه جهانی معرفی شود، ولی متاسفانه کمتر کار شده و در بخش‌های مختلف باید بیشتر به آن توجه صورت پذیرد.

عضو شورای شهر از انجمن صنفی صنایع دستی و بخش‌های دیگر خواست طرحی را به شهرداری و شورا ارائه دهند تا پس از بررسی به مرحله اجرا برسد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا