سومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری تفت و با حضور سایر اعضا در فرمانداری برگزار شد.

"محمد دهشیری" در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان بیان داشت:در فرصت باقیمانده تا شروع ایام تعطیلات سال نو نیاز است نظافت اماکن گردشگری و تاریخی موردبررسی قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه استقبال مردم از اسکان در مدارس و همچنین خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت بیشتر خواهد بود و آموزش‌وپرورش باید در طول تعطیلات آمادگی اسکان بیشتر را داشته باشند..

دهشیری تصریح نمود:مسئله ایمنی محل اسکان نوروزی ازجمله هتل ، مهمانسرا ، بوم گردی‌ها و مدارس باید موردبررسی قرار گیرد و وجود وسایلی چون کپسول آتش‌نشانی در این اماکن مهم و ضروری است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقوله اسکان مسافران نوروزی و برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری باید مدنظر باشد و دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت بر آن را در دستور کار قرار دهند.

"محمد دهشیری" ادامه داد:سامان‌دهی تفرجگاه‌های شهرستان به‌ویژه دو تفرجگاه دره گاهان و چشمه تامهر در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد تا این دو مکان آمادگی حضور گردشگران را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری تفت عنوان نمود: برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای گردشگری خوبی در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است و این برنامه‌ها باید جمع‌بندی شده و  به اطلاع‌ مردم رسیده شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: بهترین مبلغان دعوت از مردم برای حضور در شهرستان تفت ؛ مسافران و مهمانان نوروزی هستند و باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز نظر آنان جلب شود تا به تبلیغ شهرستان بپردازند.

اطلاع‌رسانی تلفن‌های اضطراری در سطح شهر و فضای مجازی دیگر موردی بود که سرپرست فرمانداری به آن اشاره کرد؛ وی ادامه داد:کشیک ادارات و واحدهای صنفی خدماتی موردنیاز مردم و گردشگران در ایام تعطیلات برقرار باشد و برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

دهشیری به نام‌گذاری روز هشتم فروردین‌ماه به نام روز تفت اشاره و بیان داشت: برای این روز باید برنامه‌های متنوعی در سطح مناطق شهری و روستایی برنامه‌ریزی شود و در فرصت باقیمانده تا این روز جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

"محمدابراهیم اقبالی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت نیز در این جلسه بیان داشت:رویکرد مدیران استانی به سمت رونق صنعت گردشگری است و در شهرستان نیز تنها توسعه پایدار مقوله گردشگری است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح نمود: برگزاری رویداد گردشگری تفت ، تولید محتوا در زمینه معرفی بیشتر شهرستان تفت و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شخصیت‌های معروف برای معرفی بیشتر شهرستان باعث رونق بیشتر صنعت گردشگری در تفت خواهد شد.

در ابتدای این جلسه هر یک از مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان تفت به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی هر چه بیشتر شهرستان برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا