جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد در کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: جلسه پایانی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در سال 1400 به ریاست کمال حلوایی، سرپرست فرمانداری این شهرستان در کتابخانه آیت‌الله فاضل برگزار شد.

حلوایی، سرپرست فرمانداری اردکان در این نشست  با تأکید بر لزوم توجه به کتاب و کتابخوانی در جامعه، بیان داشت: ترغیب و تشویق مردم به خصوص کودکان و نوجوانان به مطالعه، یکی از بحث‌های اساسی انجمن کتابخانه‌ها است که باید به دقت به آن توجه شود و ارائه طرح‌های مفید و عملیاتی در این خصوص، جزء ثابت مباحث این جلسات باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان و کشور نیز خود باید توجه و تمایل ویژه‌ای به امر مطالعه و کتابخوانی داشته باشند تا اقشار مختلف جامعه نیز به این سمت سوق داده شوند و الگوپذیری کنند.

محمدجواد شاکر، عضو شورای شهر اردکان نیز در این جلسه عنوان کرد: شورای شهر اردکان نیز در راستای افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، آماده هرگونه حمایت، همکاری و مشارکت با دستگاههای فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های عمومی است.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی اداره متبوع خود گفت: تأثیر مطالعه بر فرهنگ و دانش شهروندان، انکارناپذیر است. بنابراین تمام تلاش و همت ما بر این است که برنامه‌ها و فعالیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی، در راستای ترویج بیشتر مطالعه باشد.

وی افزود: تبلیغات کتابخوانی در سطح شهرستان اردکان که شهرداری عهده‌دار آن است، توانسته بخش زیادی از توجه و دیر بصری مردم را به کتاب و کتابخوانی معطوف کند و امیدواریم اینگونه فعالیت‌های تبلیغی در کنار سایر اقدامات ریشه‌ای در طولانی مدت، باعث رشد کتابخوانی در جامعه شود.

سایر اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان اردکان نیز پیشنهادها و دیدگاه‌های خود در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از  جمله جذب کمک از صنایع، راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق غیربرخوردار از نعمت کتابخانه را ارائه دادند.

گفتنی است، در این نشست از محمدجواد شاکر، عضو شورای اسلامی شهر اردکان، حمیدرضا تقوی، شهردار احمدآباد و محسن طالعی، بخشدار عقدا به دلیل حمایت ویژه از برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های شهرهای اردکان، احمدآباد و عقدا، تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از برندگان مسابقه کتابخوانی «راز حجاب»، بخش پایانی نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا