رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند جایگاه خود در کشور را به دست نیاورده است، گفت: تمام خدمات کارتی کشور باید از طریق کارت ملی هوشمند ارائه شود.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با جمعی از مدیران و پرسنل سازمان ثبت احوال، اظهار کرد: کارت ملی هوشمند متاسفانه جایگاه واقعی که برای آن تعریف شده بود را نتوانست در کشور به دست آورد.

وی افزود: این کارت قرار بود کاربری های مختلفی داشته باشد در صورتی که همین الان اگر کارت را به دستگاه یا اداره ای ارائه کنیم درخواست کپی می کنند درحالی که این نقص و مشکل به حساب می آید و نباید این طور باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که کد ملی نشان هویت فرد و شخص است خاطرنشان کرد: اگر شخصی به جایی مراجعه کرد و کد ملی خود را ارائه کرد باید تمام مسائل مرتبط با وی مشخص باشد.

جوکار تصریح کرد: به نظر می‌رسد هنوز پایگاه داده ثبت احوال لینک و ارتباط خودش را با دیگر دستگاه به درستی برقرار نکرده و مشکل اصلی هم در همین است که هماهنگی لازم در میان دستگاه‌های مختلف در بهره برداری از این پایگاه داده وجود ندارد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یقینا دست ثبت‌احوال است که بتواند زیرساخت‌های لازم را برای پایگاه داده خود فراهم کند و ظرفیت‌های لازم و توانمندی‌هایی که بایستی در درون کارت باشد را در سیستم طراحی و زمینه استفاده از آن را در تمام دستگاه ها فراهم کند.

وی با اشاره به این‌که الان هر فردی کارت‌های متعددی از قبیل کارت‌های بانکی، کارت سوخت، کارت‌های شناسایی و موارد مختلف دیگر را دارد گفت: اصلا نباید به این صورت باشد و هر فرد باید فقط یک کارت داشته باشد و بتواند از همین کارت ملی تمام خدمات و بهره‌های لازم را ببرد.

جوکار گفت: در کشورهای دیگر هم به همین صورت است که هر فردی تنها یک کارت دارد و تا زمانی که این کارت فعال است فرد می تواند تمام استفاده هایی که تعریف شده را از آن ببرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این زمینه تمام دستگاه‌ها و نهادها از جمله نهادهای اداری و بانک‌ها همکاری و همراهی لازم را انجام دهند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات جمعیتی کشور حتما باید در سازمان ثبت احوال تمرکز پیدا کند و اینطور نباشد که هر سازمانی برای خودش آماری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که برنامه ریزی‌های کشور در حوزه‌های مختلف بر اساس آمارهای جمعیتی انجام می شود گفت: بایستی که این آمار دقیق، شفاف و روشن باشد تا بتوان بر اساس آن تحلیل درستی در حوزه های مختلف ارائه داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا