معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد گفت: برخی ابهامات مانع وصول حقوق دولتی معادن شده است که این امر در کل کشور نیاز به ساماندهی دارد.

به گزارش یزدفردارضا محتشمی پور که به یزد سفر کرده است، صبح امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان درباره معوقات حقوق دولتی معادن گفت: امسال بخشی از معوقات معدنی وصول شد و جمع عملکرد این دوره از عملکرد بودجه بیشتر شده است  و این روال را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به ابهاماتی که در فعالیت مالی معادن وجود دارد، افزود: همین ابهامات مانع وصول حقوق دولتی معادن شده است که این امر در کل کشور نیاز به ساماندهی دارد.

معاون وزیر صمت گفت : نیاز به شفافیت در عملکرد معادن و فعالیت‌های مالی معدنی به شدت احساس می‌شود، زیرا بخشی از معوقات به این دلیل بوده که نتوانستیم اطلاعات معادن را به صورت شفاف دریافت کنیم.

محتشمی پور پیشرفت‌های معدنی در یزد را بسیار خوب عنوان کرد و افزود : موضوع معدن در یزد به عنوان یک استان معدنی، جدید و مغفول نیست و خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی در این حوزه در یزد رخ داده است.

وی گفت : امروز یکی از مباحث جدی در بخش معدن، بحث انرژی است، زیرا مسائل جدی در این زمینه برای معادن و صنایع در کشور ایجاد شده است.

معاون معدنی وزیر صمت افزود : در کشور ما فرآوری‌های معدنی به طور عمده بر پایه صنایع انرژی بر توسعه یافته است، اما اکنون نیاز به ارتقای استاندارد‌ها و توسعه صنایع فناورانه که مصرف انرژی کمتری داشته باشند، داریم.

وی گفت: ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع انرژی در دنیا با مشکل تامین انرژی مواجه است به همین دلیل باید مسیر حرکت را به سمت فعالیت‌های دانش پایه پیش ببریم.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا