رئیس شورای اسلامی شهر یزد: دو مسئله استراتژیک فضای سبز و آب در یزد نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

به گزارش یزدفردا: غلامحسین دشتی، گفت: فضای سبز و هوای پاک دو میراث گرانبهای گذشتگان ما هستند که امروز به صورت جدی در معرض تهدید قرار گرفته اند.

دشتی ادامه داد: باید توجه داشت که بر خلاف اعتقاد غالب، میراث یزد تنها بنا‌های تاریخی آن نیست بلکه هوای مطبوع و سالم نیز میراث گرانبهایی است که امروزه مورد غفلت واقع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: شهر تاریخی یزد سند گویایی از هنر و عقلانیت پیشینیان ما در ساخت شهر است که با حفر چاه و قنات و ساخت بادگیر و جوی آب و کاشت درختان، هم آب آشامیدنی سالم و هم هوای مطبوع را برای مردم در دل کویر داغ فراهم می‌کردند.

وی گفت: متاسفانه امروز سوء مدیریت شهری سبب خشک شدن باغ‌ها و در نتیجه آلودگی آب و هوا در شهر شده است.

دشتی با اشاره به مسئله آب به عنوان یک مسئله راهبردی در یزد گفت: حفظ فضای سبز نیز باید به عنوان مسئله استراتژیک دیگری مورد توجه قرار گرفته و درباره آن برنامه ریزی شود.

دشتی همچنین پیشنهاداتی برای مدیریت این دو مسئله راهبردی خطاب به مسئولان استانی به شرح زیر ارائه داد: صدور بخشنامه‌ای مبنی بر حفظ و گسترش فضای سبز در ادارات دولتی و غیر دولتی، استفاده از درختان کم آبخواه و مقاوم در فضای سبز شهری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حفظ محیط‌زیست، همکاری با شهروندان به منظور حفظ باغات و ایجاد فضا‌های سبز شهری با حمایت خیرین، حفظ جوی‌های آب در اطراف خیابان‌های سطح شهر.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا