سفیر اتریش با تاکید بر اینکه تعاملات فرهنگی از اهداف و اولویت‌های سیاست خارجه اتریش است، گفت: این تعاملات را محدود به برگزاری نمایشگاه آثار «اتو واگنر» نخواهیم کرد بلکه علاقه‌مند به گسترش تعامل با مهندسین، دانشمندان و فعالین یزد و ایران هستیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد؛ «ولف دیتریش هایم» در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه «اوتو واگنر» معمار برجسته اتریشی علاوه بر زیباشناختی، نگاه مدرنی به معماری داشت و بستر خوبی برای گذار و ایام مدرن شهری فراهم کرده بود اظهار کرد: این نگاه در حوزه حمل و نقل و ساخت و ساز شهری تاثیرگذارتر بود که باعث شد بعد از جنگ جهانی اول علاوه بر پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی شهری، جمعیت زیادی را از فقر و بهداشت نا مناسب نجات دهد.

وی با بیان اینکه وسعت امروز شهر وین با ۱۰۰ سال گذشته برابری می‌کند، گفت: با این حال این شهر در حوزه حمل و نقل و تامین آب و ایجاد شبکه فاضلاب برای یک شهر با وسعت و جمعیت بیشتری طراحی شده بود.

«ولف دیتریش هایم» مسیر ۱۰۰ کیلومتری انتقال آب وین در ۱۵۰ سال قبل را یکی از اشتراکات این شهر با یزد برشمرد و گفت: مشخصه هایی که باعث تحول و پیشرفت در حوزه گردشگری اتریش طی چندین دهه گذشته شد سرمایه گذاری هنگفت در ایجاد زیرساخت های فرهنگی از جمله موزه ها و محل تعامل و برخورد شهروندان بود.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه آگاهی و احساس مسئولیت یزدی‌ها در رسیدگی به بافت تاریخی شهر کاملا مشهود است، گفت: در یزد تعادل خوبی بین توسعه شهری و حفظ و مرمت بناهای تاریخی برقرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعاملات فرهنگی از اهداف و اولویت‌های سیاست خارجه اتریش است یادآور شد: نمایشگاه اتو واگنر از جمله همین اهداف است که البته این تعاملات فرهنگی را محدود به برگزاری این نمایشگاه نخواهیم کرد بلکه علاقه‌مند به گسترش تعامل با مهندسین، دانشمندان و فعالین حوزه فرهنگ هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا