جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: یزدی‌ها به آب نیاز جدی دارند اما به خاطر آن دست به اقداماتی که مورد سوء استفاده دشمنان شود، نمی زنند و از غوغاسالاری پرهیز دارند.

به گزارش یزدفردا: محمد صالح جوکار پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان یزد، آب را معضل مردم کویری یزد دانست و گفت: مردم یزد با تلاش هایی که داشته اند این معماری را در دل کویر ایجاد کرده اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی امروز استان یزد آب است، اظهار داشت: مردم استان یزد در بحث آب با مشکل بسیار جدی مواجه هستند و یزدی ها قرار نیست که تحصن کرده و داد بزنند بلکه تمامیت کشور و اوج قدرت کشور را در اولویت خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست که در استان همجوار، آب بر روی مردم استان دارالعباده قطع شود، اضافه کرد: یزدی ها آب را برای خوردن و آشامیدن نیاز دارند نه برای صنعت و موارد دیگر.

جوکار در مورد ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: باید دید که چه خدمتی در عرصه قانون گذاری به خانواده شهدا شده است، هر چند قوانین بسیار خوبی داریم ولی چند درصد این قوانین اجرایی شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم درک درستی از ایثار و ایثارگری ندارند، افزود: عدم درک درست برخی از مردم به خاطر این است که فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه مبتلور نشده است.

وی اضافه کرد: یکسری قوانین تصویب شده که فقط اطلاع رسانی آن صورت گرفته و مردم به این فکر می کنند که این قوانین به درستی اجرا می شود و خدمات ارزنده ای به خانواده شهدا می رسد، در صورتی که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

جوکار در خصوص معیشت ایثارگران، گفت: متاسفانه بسیاری از این خانواده ها حقوق بسیار کم و ناچیزی را دریافت می کنند که گذران زندگی را برای این عزیزان سخت کرده و باید فکری به حال خانواده های معظم و معزز شهدا داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا