استاندار یزد: هر مجموعه و دستگاهی که در استان یزد ردیفی برای پژوهش دارد، باید در نمایشگاه شرکت و گزارش کار خود را ارائه کند.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری می‌تواند بسیاری از نیاز‌های فناورانه استان را برطرف کند، گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری باید یک نمایشگاه کاربردی باشد و از حالت نمایشی خارج شود.

وی افزود: همه افراد دارای ایده، ایده‌های خود را در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری مطرح کنند. همچنین کسانی که نیاز به مواردی از فناوری و نوآوری برای توسعه کسب و کار خود دارند، می‌توانند پیشنهاد‌های خود را برای بحث و بررسی درباره آن‌ها در نمایشگاه مطرح کنند.

استاندار از همه دستگاه‌های مرتبط خواست پرانرژی‌ترین کارشناسان و نمایندگان خود را در نمایشگاه مستقر کنند تا در ارتباط و تعامل با مراجعان به نتایج ارزشمندی در حوزه فناوری و نوآوری دستیابی شود.

فاطمی ادامه داد: برگزاری پنل‌ها می‌تواند نقش موثری در رونق نمایشگاه داشته باشد که مدیریت آن با پارک علم و فناوری یزد است.

وی اقتصاد دانش بنیان، فناوری و کاراموزی را از مهم‌ترین محور‌های توسعه استان خواند و گفت: به موازات نمایش فعالیت‌های نوآورانه باید غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در نمایشگاه دایر شود و با هدایت پارک علم و فناوری و کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت کودکان و نوجوانان، تازه‌ترین دستاورد‌ها در حوزه زمینه سازی و آموزش فناوری برای آینده سازان به نمایش درآید.

استاندار گفت: هر مجموعه و دستگاهی که در استان یزد ردیفی برای پژوهش دارد، باید در نمایشگاه شرکت و گزارش کار خود را ارائه کند.

استاندار همچنین با تاکید بر ضرورت تهیه یک بسته تبلیغاتی جامع برای اطلاع رسانی در زمینه نمایشگاه و جلب استقبال مردم از آن، همکاری شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری و صدا و سیما را بسیار مهم ارزیابی کرد.

فاطمی افزود: روسای دانشگاه‌ها نیز هر کدام نشست‌های مطبوعاتی برگزار و فضا را برای ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری آماده کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا