استاندار یزد: آمار صعودی ابتلا به کرونا در استان با توجه به تشدید نظارت‌ها سیر نزولی گرفت.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: پوشش کامل واکسیناسیون از برنامه‌های اصلی ما به شمار آمده و همزمان باید رعایت اصول بهداشتی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به کاهشی شدن آمار ابتلا به دلیل تشدید نظارت‌ها در استان یزد افزود: شیب افزایشی ابتلا با تقویت طرح شهید سلیمانی و طرح بسیج استانی غربالگری توسط مراکز بهداشت و همچنین تشدید نظارت‌ها توسط فرمانداری‌ها کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان حداقل یک دوز دریافت کرده اند.

دکتر دهقانی ادامه داد: شهرستان‌های خاتم، مروست و اشکذر بالاترین آمار تزریق واکسن در این گروه سنی را داشته اند به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد واجدان شرایط واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا نیز اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به صورت جدی نظارت‌ها و پایش‌ها و بیماری یابی‌ها انجام شود و از طرف دیگر هم مراکز درمانی و بهداشتی آمادگی لازم داشته باشند تا اگر درگیر موج ششم کرونا شدیم، بتوانیم خدمات بهداشت و درمانی را به نحو مطلوبی ارائه دهید.

ترحمی واکسیناسیون عمومی و رعایت دستورالعمل‌ها را تنها راه قطع زنجیره ابتلا به کرونا خواند و افزود: اکنون در استان یزد ۸۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول و ۵۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز دوم واکسن را دریافت کرده اند وامیدواریم همه برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: در ستاد مصوب شد کارمندان باید با کارت واکسن در محل کار خود حضور یابند و از نیمه آبان ماه ارباب رجوع ادارات نیز با ارائه کارت واکسن خدمات دریافت کنند. روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق هم موظف شدند تا نیمه آبان ماه پوشش واکسیناسیون دانش آموزان را به ۱۰۰ درصد برسانند و کارگران واحد‌های صنفی بویژه صنف آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی حتما کارت واکسن داشته باشند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نظارت بر اصناف و مکان‌های پر رفت وآمد هم تشدید می‌شود و طرح شهید سلیمانی هم با هدف بیماریابی، کنترل، قرنطینه و قطع زنجیره کرونا ادامه می‌یابد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا