استاندار یزد: ظرفیت گازرسانی استان به دو برابر افزایش یافته و زیرساخت مهمی در راستای رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: بهره مندی از گاز به عنوان سوختی پاک و ارزان قیمت دغدغه بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتی بوده که احیا و تأسیس واحد‌های صنعتی جدید و رضایت صاحبان صنایع نشان از موفقیت شرکت گاز در عمل به تعهدات خود در این زمینه دارد.

وی از اجرای طرح مهم خط انتقال ۳۰ اینج محور کمربندی غربی یزد به عنوان یک اقدام شاخص و ارزنده از سوی شرکت گاز نام برد که اجرای آن با وجود حساسیت و حجم سنگین کار توسط گاز استان یزد نشان از توان نیرو‌های داخلی این شرکت دارد و نوید آینده‌ای روشن‌تر را به همراه داشته است.

استاندار تأکید کرد که بر اساس گزارشات ارسالی با بهره برداری از این طرح، ظرفیت گازرسانی استان به دو برابر افزایش یافته و زیرساخت مهمی در جهت رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

فاطمی تصریح کرد: مشترکان خانگی نیز با بهره مندی از گاز طبیعی به سطح بالاتری از رفاه و آسایش رسیده اند و پوشش ۹۹ درصدی جمعیت تحت پوشش شهری و روستایی استان از این نعمت، تأثیر بسیار خوبی در رفع محرومیت زدایی از مناطق روستایی و تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس روستاییان داشته است.

وی ادامه داد: مجموعه این موارد تجلی بخش خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و همگام با سیاست‌های کلی دولت مردمی و خدمتگزار و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی بوده است. خدمات شرکت گاز به گونه‌ای بوده که با وجود افزایش جمعیت و روند رو به رشد مشترکین خانگی، این اطمینان وجود دارد که در آینده مشکلی از بابت تأمین سوخت مشترکین جدید وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد نیز تأمین گاز ایمن و پایدار را از دغدغه های این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی دقیق و چشم انداز شرکت گاز پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش زیادی از اهداف پیش رو محقق شده و علاوه بر گازرسانی به صنایع واجد شرایط، شاهد بهره مندی ۴۸ روستای دیگر از این نعمت خدادادی باشیم.

علی اکبر میدانشاهی خواستار تعامل هر چه بیشتر کلیه سازمان‌های مرتبط به ویژه استانداری و شخص استاندار در راستای حذف موانع موجود در مسیر گازرسانی شد و خاطرنشان ساخت: مجموعه شرکت گاز با تمام توان در حال فعالیت است به طوری که در برخی مناطق با توجه به حساسیت کار و دغدغه مردم و مسئولان، عملیات گازرسانی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا