مربی تیم سازمان و باشگاه زرتشتی یزد شامل دختران والیبالیست مسلمان و زرتشتی با اشاره به محرومیت های این تیم از حمایت مسئولان استان گفت: در حالی که دختران والیبالیست یزدی توانستند سهمیه شرکت در سوپر لیگ والیبال ایران از بین ۱۶ تیم کسب کنند اما به دلیل نداشتن هزینه ۲۰ میلیون تومانی ثبت نام، از شرکت در مسابقات محروم ماندند.

به گزارش یزدفردا: عالیه فتوحی ادامه داد: در این تیم ۲۰ دختر ۱۴ تا ۲۱ سال با استعداد و توانمندیهای قابل توجه عضویت دارند و در صورت شرکت در سوپر لیگ و قهرمانی،  به مسابقات جام باشگاه های آسیا دعوت شده و انمکان انتخاب به عنوان عضو تیم ملی را پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد:  این تیم دو سال در دسته یک والیبال کشور بازی کرد و سال گذشته از میان ۱۶ تیم به عنوان یکی از منتخبین برای شرکت در مسابقات سوپرلیگ والیبال انتخاب شد ، این در حالی است که در حال حاضر تمام هزینه های تمرین و جلسات بدنسازی را خود دختران  تامین می‌کنند.

مربی تیم سازمان و باشگاه زرتشتی یزد  افزود: سال گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت والیبال در مجموع ۳۰ میلیون تومان به این تیم کمک شد، افزود:   هزینه سال گذشته این تیم در. شرایط حداقلی ۳۰۰ میلیون تومان بود و اگر بخواهیم در همین سطح ادامه دهیم سالانه یک میلیارد تومان برای تیم نیاز است.

وی اظهار کرد: این اولین بار است که استان یزد در رشته های گروهی به جز هندبال، سهمیه سوپرلیگ کسب کرده است که امکان تمرین آنها در کنار بازیکنان و مربیان تیم ملی را فراهم می‌کند.

  وی اعلام کرد: یکی از نوجوانان این تیم به تیم ملی والیبال دعوت شده و اسامی۶ نفر از این بازیکنان نیز بر روی سایت فدراسیون والیبال قرار گرفته  تا در انتخابات بعدی، به عنوان اعضای تیم ملی انتخاب شوند.

فتوحی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اعضای این تیم بومی هستند، اعلام کرد: اگر این تیم به سوپرلیگ راه پیدا کند، امکان انتخاب بازیکنان بیشتری به اردوی تیم ملی فراهم خواهد شد اما همه اینها نیازمند حمایت مسئولان استان است، این در حالی که است که محدود کمک های فعلی تنها از سوی هیات والیبال شهرستان انجام می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا