معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: دو مسابقه «مهر یاد» و «پرتو صلح» همزمان با هفته کودک در دو رده سنی ۴ تا ۸ سال و ۸ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفرداسید جواد میرحسینی هدف از برگزاری برنامه‌های هفته کودک و این مسابقات را آگاه سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های کودکی عنوان کرد و افزود: اینگونه برنامه‌ها با توجه به شرایط ناشی از کرونا و رنگ بندی مخاطرات این بیماری با فراهم کردن زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان و مخاطبان این برنامه‌ها به دو صورت مجازی اجرا می‌شود.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد ادامه داد: کودکان در مسابقه نمایش عروسکی مهر یاد می‌توانند یک نمایش عروسکی با یکی از موضوعات دوستی و مهرورزی، آشنایی با کیف کمک‌های اولیه، وسایل نقلیه امدادی و یا تلفن‌های امدادی را اجرا و فیلم آن را به همراه مشخصات خود در فضا مجازی ارسال کنند.

میرحسینی با بیان اینکه مسابقه ملی پرتو صلح هم با هدف ترویج مفاهیم و فرهنگ صلح و دوستی بین کودکان برگزار می‌شود، اظهار داشت: کودکان علاقمند برای شرکت در مسابقه، برداشت و تعریف خود از واژه صلح را با عبارت "صلح یعنی ...." بیان و به صورت افقی از گوشی تلفن همراه تصویربرداری کرده و با ذکر مشخصات خود در فضای مجازی اعلام شده ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار در هر دو مسابقه تا تاریخ ۱۵ آبان است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در فضا مجازی ایتا به شماره ۰۹۹۳۱۴۱۷۶۸۶ با ذکر مشخصات ارسال کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا