نمایشگاه نماد، ادوات و نشانه‌های تعزیه در نگارخانه آفرینش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز در معرض دید علاقه‌مندان گرفته است.

به گزارش یزدفردا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز گفت: اولین نمایشگاه نماد و نشانه‌های تعزیه در استان با بیش از ۹۰ اثر برپا شده است.

زارعیان افزود: در این نمایشگاه ۲۰ مورد لباس تعزیه خوانان در رنگ‌های مختلف و ۷۰ قطعه از وسایل تعزیه خوانان در سه قسمت مجزا شامل موسیقی تعزیه، انواع وسایل رزمی و انواع پر‌ها که تعزیه خوانان استفاده می‌کنند، موجود می‌باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص انواع لباس‌های رنگی که تعزیه خوانان استفاده می‌کنند، ادوات تعزیه و ... می‌باشد به طوری که مردم وقتی تعزیه را تماشا می‌کنند فلسفه هر کدام از وسایل را نیز بدانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز خاطر نشان کرد: از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برپایی تابلو‌های طراحی و نقاشی با موضوع عاشورا نیز به نمایش گذاشته شده است.

زارعیان افزود این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز، اداره کتابخانه‌های عمومی، انجمن هنر‌های نمایشی استان یزد و شهرستان مهریز، کانون فرهنگی و هنری حضرت زینب و گروه‌های تعزیه خوانی برگزار شده است.

این نمایشگاه از دیروز شروع بکار کرده و تا سیزدهم مهرماه از ساعت ۸صبح لغایت ۱۲ و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ دایر می‌باشد و بازدید برای عموم آزاد است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا