سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا بانک مرکزی دستورالعمل‌های مختلفی مبنی بر دریافت نکردن پول نقد صادر کرده که به جایگاه‌ها هم ابلاغ شده و تقاضای ما از مردم این است که از کارت های بانکی خود برای پرداخت هزینه سوخت استفاده کنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا: فاطمه کاهی، با بیان اینکه یکی از دریافت پول نقد از مشتریان در جایگاه‌های سوخت ممنوع نیست اما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر است از پول نقد استفاده نشود، اظهار کرد: جایگاه‌ها در یک سال گذشته با مردم همکاری کردند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه های سوخت به دلیل تماس افراد مختلف با نازل و پول نقد یکی از مراکز پر خطر شناخته شده است، گفت: به تمام جایگاه ها ابلاغ کرده ایم که نسبت به تجهیز جایگاه ها به اقلام بهداشتی اقدام کنند اما تامین این اقلام برعهده شرکت ملی پخش نیست.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تاکید بر اینکه جایگاه های عرضه سوخت مایع باید پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را اجرا کنند، اظهار کرد: جایگاهداران موظف هستند که جایگاه ها را ضد عفونی کنند و این موضوع در حیطه وظایف خود جایگاه ها است و شرکت ملی پخش روی این موضوع نظارت می کند.

کاهی با بیان اینکه به تمام جایگاه ها ابلاغ شده که اپراتورها باید فرایند سوخت گیری را انجام دهند اما اگر مالک خودرو ترجیح دهد که خودش سوخت گیری کند، با حفظ و رعایت بهداشتی این موضوع ممانعتی ندارد، اظهار کرد: توصیه ما این است که افراد حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و حداقل هنگام سوخت گیری دستکش یکبار مصرف به همراه داشته باشند تا از این طریق بتوان از شیوع این ویروس جلوگیری کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا