رييس اداره تعزيرات حكومتى شهرستان مهريز با صدور پیامی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه مدافعان عرصه سلامت روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش یزدفردا: پیام تبریک هاتفی ارکانی به مناسبت روز پزشک

بسم الله الرحمن الرحیم
"يا من اسمه دوا و ذكره شفاء"
تاريخ پر افتخار ايران اسلامي از وجود مفاخر بزرگ علمي و فرهنگي آكنده است و مردان نامي اين سرزمين همواره در جهان شهره خاص و عام بوده اند و در این میان شيخ الرئيس ابوعلي سينا نابغه بزرگ مشرق زمين از آن جمله انسان هاي حكيم، طبيب، فيلسوف و انديشمند بود كه جسم و جان بشري را درمان مي كرد و در این راستا خالق شگفتي‌های فراوان می شد.

اول شهریور ماه که زادروز این حکیم حاذق و تواناست به عنوان "روز پزشک" نامگذاری شده است و این فرصتی است که دگر بار یادی کنیم از سپیدجامگانی که با مجاهدت و ایثارشان حافظ سلامت جامعه هستند، به طور قطع اولویت اصلی پزشکان سلامت بیماران و حفظ کرامت آنهاست و پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با دانش و روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

و امروز که جهان و به تبع آن‌ کشور عزیزمان ایران تحت شعاع ویروسی منحوس به نام کرونا قرار گرفته است کار مدافعان عرصه سلامت بس خطیر و حیاتی است. سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را برای حفط جان و سلامت مردم و جامعه به خطر می اندازند.

بنابراين، امسال روز پزشک را در حالی گرامی می داریم که در گذر ماه های اخیر، جامعه پزشکی کشور همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، با بحران همه‌گیری کرونا مواجه بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با این پدیده شوم کوشش گسترده ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام آور سلامتی در اقصی نقاط ایران عزیز اسلامی باشند.

طبیب در افق نگاه مردم همواره از قداست و جایگاه ویژه‌اي برخوردار بوده است، جامعه ایران اسلامی خدمات پزشکان در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف به ویژه در هشت سال دفاع مقدس که با ايثار و حماسه خود عزتي به سرزمين ما بخشيدند، و حال آناني که افتخار خدمت به محرومين و دردمندان را با هيچ موقعيتي برابري نداده اند.
علی الخصوص در ایام همه گیری ویروس منحوس کرونا را هرگز فراموش نخواهند کرد.
همان طور كه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي) فرمودند: "مطمئن باشيد كه هر لحظه ‏اى، ثانيه‏ اى، دقيقه‏ اى كه در اين كار، با توجه به احساس تكليف در مقابل بيمار، در مقابل انسان دردمند مي گذرانيد، يك حسنه‏ اى را از خداى متعال و يك پاداش اجرى را از حضرت ربوبى دريافت مي ‏كنيد".
‎به واقع پزشكان ضعامن سلامت جامعه ، امنيـت روحي بيماران و فرشتگان نجاتي هستند كه درد جسم را با روح بلندشان در سايه لطف الهي التيام مي بخشند. و امروز نيز تاریخ تلاش های این عزیزان در بهبود و ساماندهي نظام سلامت كشور را هرگز فراموش نخواهد کرد.

اينجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت ، روز پزشک را به همه پزشكان ،دانشجويان پزشكي و بطور کلی مدافعان عرصه سلامت در شهرستامهريز تبريك عرض نموده و به نمایندگی از مجموعه کارکنان تعزیرات حکومتی شهرستان از زحمات بی دریغ و خالصانه شان تقدیر و تشکر می نمایم و سربلندي و سرافرازي و بهروزي روزافزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

  • نویسنده : فائزه چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا