مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌شود، گفت: صادرات برق به غیر از حدود ۵۰ مگاواتی که به افغانستان انجام می‌شود، قطع است.

به گزارش یزدفردا: مصطفی رجبی مشهدی روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برق ناچیزی هم که به افغانستان صادر می شود، براساس ضرورتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین حال برق از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان حداقل ۴۰۰ تا حداکثر ۶۵۰ مگاوات وارد می شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر جهان گفت: این کشورها هم شرایط آب و هوایی دارند که برق بیشتری نمی توانند در اختیار ما قرار دهند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، شبکه های انتقال نیز بیش از این مقدار را نمی توانند انتقال دهند.

وی بهترین روش را رعایت مدیریت مصرف دانست و افزود: کاهش ساعت کار اداری و نیز تعطیل شدن پنجشنبه ها کمک بزرگی به صنعت برق کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: فروشندگان لوستر بیشترین مصرف برق را دارند که باید با خاموش کردن لامپ های اضافه مدیریت کنند.

رجبی مشهدی روشن ماندن تابلوهای تبلیغاتی و چراغ نماهای ساختمان را از دیگر عمده مصرف برق اعلام کرد و گفت: باید در ساعت اوج مصرف این روشنایی ها خاموش شوند.

وی گفت: گرچه مشترکان پر مصرف ۶ درصد کمتر شده اند اما آن تعدادی که باقی مانده اند ۱۴ برابر کم مصرف‌ها مصرف می کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: به این مشترکان تذکر داده شده و تعرفه های بالاتر هم وضع شده اما این رقم تعرفه به دلیل تمکن بالای مالی، آنها را مجاب برای صرفه جویی نمی کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا