نهمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل شامگاه پنجشنبه به صورت مجازی در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدفردا، این کنگره با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان این رشته تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد ادامه دارد.

دانشجویان در زمان برگزاری جشنواره فرصت دارند از سخنرانی ۱۰ شخصیت علمی جهان در زمینه‌های ناباروری و جنین شناسی بهره‌مند شوند و از ۵۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه ۵۷ اثر به صورت سخنرانی و ۲۰۵ اثر به صورت پوستر در این ۲ کنگره ارایه می شود.

مقاله های ارایه شده به این دبیرخانه با محورهای اصلی کنگره شامل زنان و ناباروری، جنین شناسی، تکنیک‌های کمک باروری، اورولوژی، آندرولوژی، ژنتیک تولید مثل، سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی و مهندسی بافت و کووید ۱۹ و طب تولید مثل به زبان انگلیسی است.

در این کنگره همچنین به ۱۵ مقاله برگزیده دانشجویی جوایزی داده می شود.

همچنین چهارمین کنگره بین‌المللی ژنتیک روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدیوکنفرانس با حضور شرکت کنندگانی از داخل و برخی محققان خارجی به میزبانی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزار می‌شود.

فعالیت های پژوهشکده علوم تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینه درمان ناباروری از اواخر دهه ۶۰ آغاز شد و نخستین نوزاد حاصل از درمان انجام شده از سوی این مرکز  ۱۵ دی ماه سال ۱۳۶۸ متولد شد که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ۲ سال اخیر پیشنهاد ثبت این روز در تقویم رسمی کشور با عنوان روز ملی درمان نوین ناباروری را به وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی ارایه کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا