محمد صادق احمدنیا - سرویس حقوق یزدفردا: آزمون وکالت سال ۹۹ بارها به تعویق افتاده و همینک قرار است در روز جمعه بیستم فروردین در شرایطی که تمام مراکز استان های کشور قرمز و در بعضی موارد سیاه است ! برگزار گردد.
محسن فرهادی یکی از معاونین وزارت بهداشت در تلویزیون ایران گفته است سازمان سنجش تعهد داده است در هر سالن فقط پانزده نفر داوطلب به شرط تهویه حضور داشته باشند و اگر نه وزارت بهداشت برگزاری آزمون را در آن مرکز متوقف می کند.
با توجه به اینکه هشتاد هزار متقاضی حضور در این آزمون هستند به بیش از پنج هزار و سیصد سالن برای برگزاری آزمون نیاز است که این عدد نشان می دهد از همین الان آماده سازی این تعداد سالن غیر ممکن است.
از طرفی به احتمال زیاد وعده توقف آزمون هم مانند وعده بستن راه ها در تعطیلات نوروز خواهد بود که وزیر بهداشت بجای اقتدار در قرنطینه و مسدودی راه ها به قسم حضرت عباس اکتفا کرد!
از آن گذشته متوقف کردن آزمون در مراکز مختلف به معنی به سخره گرفتن رقابت در یک آزمون سراسری مهم مربوط به آینده شغلی ده ها هزار نفر جوان است.

به هرحال برگزاری این آزمون در این شرایط جولان کرونای انگلیسی با در نظر گرفتن فقط ده درصد انتقال بین داوطلبان بدون در نظر گرفتن برگزارکنندگان و افرار مرتبط مانند حمل نقل می تواند موجب ابتلا هشت هزار نفر به صورت مستقیم و رساندن آمار فوت به هزاران نفر در روز گردد.

لذا دور از انصاف نیست که بگوییم آزمون وکالت پیش رو بوی خون می دهد و کانون وکلا ، سازمان سنجش و وزیر بهداشت در این جرم مشهود کیفری و قتل عامل مردم سهیم هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا