رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال گذشته خیران بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف مدرسه سازی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، مهراله رخشانی مهر، ظهر سه شنبه در بازدید از آموزشگاه شاهد زارع شاهی میبد با اشاره به اینکه عرصه کار خیر بسیار گسترده است و خیران در همه حوزه ها ورود کرده اند، اظهار داشت: کار خیر در همه عرصه ها ارزشمند است اما مدرسه سازی، آینده سازی است.

 

وی عنوان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در کنار خیران که در سال ۹۹ بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف مدرسه سازی کردند، ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به تکمیل این پروژه ها و مشارکت با خیران اختصاص داد.

 

رخشانی مهر ادامه داد: دولت از سال ۹۶ تا سال ۹۸ حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرف مشارکت در مدرسه ها و آموزشگاه‌های خیرساز در سطح کشور کرد که با توجه به این رقم، رقم هزینه شده در سال ۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد: قبل از سال ۹۶ عمر تکمیل مدارس خیرساز ۱۱ سال بود که این مدت اکنون به شکل چشمگیری کاهش یافته و در مواردی به ۱۸ ماه رسیده و عمده پروژه هایی که در سال ۹۷ آغاز شده اکنون در حال تکمیل است.

 

وی یادآور شد: تعداد زیادی مدرسه و آموزشگاه نیمه تمام در کشور به حال خود رها شده بود و معطل اعتبارات دولتی بود که برای ۷۰ درصد آنها تامین اعتبار انجام شد.

 

رخشانی مهر ادامه داد: در سال گذشته ۱۵ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که ۵۰ درصد آنها به طور کامل و ۱۰۰ درصد توسط خیران احداث شده بود و دولت مشارکتی در ساخت آنها نداشت و این امر نشان از ظرفیت بسیار خوب خیران در سراسر کشور به ویژه استان یزد دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال ترویج کار خیر هستیم و اعداد و ارقام جایگاه چندانی ندارد، افزود: بر همین اساس طرح آجر به آجر را در سطح کشور به اجرا درآوردیم که حدود یک میلیون نفر در این طرح شرکت کردند و میانگین مشارکت آنها حدود ۸ هزار تومان بود که این امر به رغم کم بودن مبلغ، برای ما بسیار ارزشمند است.

 

گفتنی است؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور امروز با سفر به شهرستان‌های تفت و میبد از مدارس و فضاهای آموزشی نیمه کاره و در دست احداث این دو شهرستان بازدید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا