فرماندار مهریز گفت: با توجه با وضعیت نارنجی منطقه و برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برگزاری هرگونه مراسم‌های تجمعی و عزاداری در آرامستان‌ها و دیگر اماکن سطح شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش یزدفردا، رضا زارع زاده مهریزی روز سه‌شنبه در نشست اضطراری کرونا در شهرستان افزود: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌ها مجددا در شهرستان مهریز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فعال بودن دوربین‌های نظارتی سطح شهرکلیه ترددها از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح کنترل و جریمه اعمال می‌شود ادامه داد: همه نهادها، ادارات، دستگاه‌ها موظف به اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها هستند و تمام اصناف سطح شهر تا ساعت بیست و یک سی دقیقه مجاز به فعالیت هستند و بعد از آن تعطیل هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: تفرجگاه غربالبیز مهریز و کوهریگ مسدود و همه پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تا پایان ماه مبارک رمضان تعطیل است.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در این نشست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راه مقابله با این ویروس برشمرد.

دکتر علیرضا پورمازار با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و ویروس جهش یافته افزود: در طی چند روز گذشته با افزایش سه برابری آمار ابتلا به کرونا مواجه هستیم و این زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

این مسوول افزود: انتظار می‌رود مردم از شب نشینی‌های خانوادگی، تجمعات غیر ضرور و حضور در تجمعات و دورهمی و برگزاری مراسمات و سفر به مناطق ییلاقی شهرستان پرهیز کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند.

پورمازار با ابراز نگرانی از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌های نوروزی شکل گرفته، افزود:افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان بالارفتن مبتلایان نشان می‌دهد که اگر دقت لازم صورت نگیرد خطر افزایش بیش از پیش خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا