در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان شهرستان از تلاش‌های "علی احمدیان" تقدیر و "مصطفی صادقیان" به‌عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی تفت معرفی شد.

به گزارش یزدفردا، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی تفت سال گذشته را سالی سخت برای ایرانیان دانست و بیان داشت: دو ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی سال سختی را برای ایرانیان رقم زد اما با ایستادگی و پایمردی مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، هدایت‌های دولت و همدلی قوای سه‌گانه و نیروهای امنیتی و انتظامی قدم‌های خوبی در راستای توسعه و عمران کشور و قطع وابستگی کشور به خارج برداشته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری هرآنچه مانع تولید ملی است از میان برداشته شود و پشتیبانی لازم برای رونق تولید از سوی همه دستگاه‌ها صورت گیرد تا شاهد رشد اقتصادی و قطع وابستگی به خارج باشیم.

ترحمی به شرایط و ویژگی‌های خاص شهرستان تفت اشاره و تصریح نمود: شرایط و ویژگی‌های خاص شهرستان تفت باتوجه‌به باغشهر بودن و نزدیک‌ترین نقطه به مرکز استان و حضور مردم از مرکز استان در این شهرستان در ایام تعطیل نیازمند یک نگاه خاص و ویژه در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و بودجه است.

این مقام مسئول ادامه داد: باید برنامه‌ریزی به صورتی باشد که احداث زیرساخت‌ها در شهرستان تفت فقط مختص به جمعیت ساکن وثابت این شهرستان نباشد چون جمعیت بسیار فراتر از جمعیت ثابت شهرستان از این امکانات استفاده می‌نمایند و این موضوع باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان دیده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه به اشاره و افزود: بزرگ‌ترین انتخابات از لحاظ حجم و گستردگی در کشور این انتخابات است و برای برگزاری مناسب این انتخابات نیازمند عزم ملی و همکاری سازمانی و گروهی بین همه دستگاه‌ها است و باید همه نهادها و ادارات تلاش خود را در تعامل و همکاری با فرمانداری و بخشداری به کار گیرند.

این مقام مسئول به بیان گزارشی از تقویم انتخابات تاکنون پرداخت و خاطرنشان کرد: از ۱۶ فروردین‌ماه فرایند ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود نخبگان مناطق روستایی برای عضویت در این شوراها ثبت‌نام نمایند تا روستاهای دارای شرایط از شوراهای اسلامی بهره‌مند گردند.

ترحمی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را دارای یک بعد جهانی دانست و تصریح نمود: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی با مشارکت هر چه بیشتر مردم در جهان افزایش خواهد یافت و امیدواریم با همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن روبرو هستند شاهد افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم و ملی باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه‌به شرایط شیوع ویروس کرونا نحوه تبلیغات انتخاباتی در این دوره متفاوت است و این موضوع نباید باعث کاهش مشارکت مردم در این رویداد مهم و ملی شود و همه باید از تریبون‌های مختلف برای دعوت از مردم برای مشارکت در این رویداد اقدام نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بیان داشت: اعضای ستاد انتخابات به‌عنوان مجری برگزاری انتخابات بدون جانب‌داری از هر شخص، گروه یا فرد خاصی این انتخابات را برگزار و نتیجه انتخابات را اراده و خواست مردم مشخص خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران این رویدادهای مهم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراحل آن خبر داد و تأکید نمود: پروتکل‌های برگزاری انتخابات برای سخت‌ترین شرایط شیوع این ویروس تهیه شده است و در تعیین، طراحی مکان و افزایش شعب اخذ رأی و سایر موارد تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ترحمی از احتمال بروز موج چهارم شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد موج چهارم شیوع این ویروس در سطح استان نباشیم اما متأسفانه در چند روز گذشته با افزایش بستری و مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا روبرو هستیم و جلوگیری از این روند مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

این مقام مسئول به شروع تزریق واکسن کرونا در کشور اشاره و بیان داشت: با همه مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی و کارشکنی دشمنان عملیات واکسیناسیون در کشور آغاز شده و در چند ماه آینده با بهره‌برداری از پنج واکسن کرونای داخلی این فرایند سرعت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تقدیر از عملکرد "علی احمدیان" در دوران مسئولیت بخشداری مرکزی تفت خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اهمیت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان یزد احمدیان را براساس کارنامه وی برای این پست معرفی و باتوجه‌به تجربه خوب انتخاب دهیاران در استان برای پست بخشداری، "مصطفی صادقیان" که از دهیاران جوان و بومی وبا کارنامه‌ای مناسب است برای این پست انتخاب و معرفی نمودیم.

"علیرضا نوکار" در این مراسم به حضور مردم از سایر نقاط استان به این شهرستان در ایام تعطیل وپایان هفته اشاره و بیان داشت: فقط در سه روز گذشته بیش از ۸۱ هزار خودرو وارد شهرستان تفت شده‌اند که حضور این جمعیت انبوه؛ شهرستان را در تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای ارائه خدمات مطلوب با چالش جدی مواجه نموده است.

فرماندار شهرستان تفت جمع‌آوری زباله در روستاهای شهرستان به دلیل حضور جمعیت شناور یکی از چالش‌های بزرگ شهرستان خواند و بیان داشت: باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا و معضل زباله گردی امیدواریم در ستاد استانی کرونا استفاده از امکانات مرکز استان برای جمع‌آوری زباله در روستاهای این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مصوب شود تا در شش‌ماهه ابتدای سال با این معضل روبرو نباشیم.

نوکار تصریح نمود: ارزش افزوده زمین در مناطق ییلاقی شهرستان باعث پدیده شوم کوه خواری و زمین‌خواری وتجاوز به اراضی ملی شده است و شاهد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این مناطق هستیم که خوشبختانه در چند سال اخیر با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقداماتی بسیار خوبی در راستای جلوگیری از تخلفات وسوء استفاده هاصورت‌گرفته و امیدواریم با ادامه این همکاری شاهد ازبین‌رفتن این معضلات در شهرستان باشیم.

فرماندار تفت به در پیش بودن ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها اشاره و بیان داشت: ثبت از نام داوطلبان این انتخابات از روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز خواهد شد و باتوجه‌به تعدد روستا در شهرستان تفت برای انجام فرایند انتخابات در نیازمند همکاری همه مسئولان هستیم تا انتخابات به بهترین نحو ممکن در این شهرستان برگزار شود.

فرماندار تفت با تقدیر از تلاش‌های "علی احمدیان" در دوران مسئولیت خود در بخشداری شهرستان تفت بیان داشت: در این دوران احمدیان با تلاش و پشتکاری جدی و صادقانه و باتوجه‌به تعدد روستاها در این بخش با مدیریت خوب شاهد پیشرفت مناطق روستایی این بخش بودیم.

نوکار در پایان با آرزوی توفیق برای "مصطفی صادقیان" اظهار داشت: امیدواریم این نیروی جوان همچون مسئولیت‌های قبلی با تلاش و فعالیت مضاعف در انجام مسئولیت جدید تأثیرگذار باشد و شاهد رفع مشکلات موجود در روستاهای بخش مرکزی شهرستان تفت باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از تلاش‌های "علی احمدیان" تقدیر و با اهدای حکم "مصطفی صادقیان" به‌عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان تفت معرفی شد.










  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا