رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در راستای اهتمام به ساماندهی خاک و نخاله در شهر، ساخت و ایجاد کمپ پناه و سامانه الو پناه و پیگیری راه اندازی مدرن ترین خط پردازش پسماند خانگی، از سوی شورای اسلامی شهر مورد تقدیر قرار گرفت.

یزدفردا: در سیصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، از حمید رضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد به دلیل اهتمام در ساماندهی خاک و نخاله، ساخت و ایجاد کمپ پناه و سامانه الو پناه و پیگیری راه اندازی مدرن ترین خط پردازش پسماند خانگی، تجلیل شد.

شهردار یزد در این جلسه شورا که امروز ششم اسفند ماه برگزار شد، گفت: توجه ویژه و اساسی به محیط زیست در شهرها بنیان و اساس برنامه ریزی در سایر حوزه های شهری نیز هست.

جمال الدین عزیزی ادامه داد: ما اگر مباحث شهر هوشمند را دنبال می کنیم، اگر در موضوعات مرتبط با پیاده محوری فعالیت داریم یا حتی در موضوعات عمرانی و ساخت و ساز، رویکردهای خاصی را ادامه می دهیم، همه برخاسته از اهمیت و توجه به محیط زیست است.

وی اظهار امیدواری نمود که انشاءا... در خرداد ماه بتوانیم طبق قراری که گذاشته ایم یکی از مجهزترین، مدرن ترین، بروز ترین و کاراترین خطوط پردازش کشور را  افتتاح کنیم و در آینده نیز برنامه های دیگری برای ساماندهی پسماند ها داشته باشیم.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با تجلیل از عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری؛ خاک و نخاله را که روزانه بیش از ۹۰۰ تن در یزد تولید می شود، یکی از خطرات تهدید کننده محیط زیست شهر بعد از بحث آب دانست و گفت: متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی این موضوع، شاهد آن بودیم که اطراف یزد مدام خاک و نخاله ها به صورت غیر مجاز تخلیه می شدند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس ساماندهی خاک و نخاله ها از سوی سازمان مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفت و سازمان توانست به خوبی این موضوع را به سرانجام برساند و از ردیف هزینه بر به ردیف مثبت و درآمدزا تبدیل کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا