مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از تهیه و تدوین بودجه شهرداری‌های استان یزد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

یزدفردا: محمد یارمند، صبح چهارشنبه در نشست کارگروه استانی مدیریت شهری و شهرداران استان یزد که با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد از تهیه و تدوین بودجه و عوارض قانونی شهرداری های استان یزد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

یارمند ادامه داد: با توجه به سال پایانی شوراهای اسلامی، لازم است شهرداران در انجام حسابرسی سال ٩٩ و سال های قبل تسریع کنند و حداکثر تا پایان خرداد سال آینده فرآیند حسابرسی شهرداری و شورای اسلامی شهرها پایان پذیرد.

‌وی افزود: با توجه با اینکه عوارض کسب و پیشه از حقوق قانونی شهرداری‌هاست و درآمد مناسبی برای شهرداری به شمار می‌رود، شهرداران اهتمام جدی نسبت به دریافت آن در شهرهای خود داشته باشند و گزارش آن را به اداره کل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری ارسال نمایند.

یارمند تاکید کرد: به منظور تسریع در فرآیند سامانه سمیع، همه شهرداران استان حداکثر تا مدت یک هفته اطلاعات خودرویی خود را به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری ارسال کنند تا پس از جمع‌بندی به اتحادیه حمل و نقل همگانی ارسال شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: به منظور اصلاح و بازنگری در قانون شهرداری‌ها، شهرداران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای جمع‌بندی و ارسال به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اداره کل دفتر امور شهری و شوراها ارسال کنند.

‌یارمند تصریح کرد: شهرداران راهکارها و پیشنهادات خود را برای کمک به سازمان محیط زیست استان برای معرفی صنایع آلاینده و پایش آن به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری ارسال کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا