استاندار یزد با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌ها و افراد فعال برای اجرای حجم زیاد فعالیت‌ها فرهنگی بهره‌برد گفت: تقویت کارهای اثربخش سبب به بار نشستن زود هنگام فرهنگ اقامه نماز در نیل جوان می‌شود.

یزدفردا: محمدعلی طالبی در ششمین اجلاسیه نماز استان یزد اظهار داشت: متأسفانه در اولویت‌بندی برای اجرای برنامه‌های ترویج نماز در جامعه با خلأ برنامه‌ریزی روبه‌رو هستیم.

وی گفت: ما باید یک ارزیابی جامعه در حوزه‌های مختلف برای پرداختن به نماز انجام دهیم، بررسی شود که چه نقاط ضعف و قوتی داریم و باید در کدام موضوعات کار بیشتری انجام دهیم.

استاندار یزد تصریح کرد: این ارزیابی به ما کمک می‌کند تا اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای فعالیت ترویجی نماز داشته باشیم.

طالبی گفت: اکنون که بیشتر فعالیت و تمرکز بر ادارات است و باید ادارات به مراحل بعدی محول شود و اولویت نخست باید نسل جدید و جوان باشد که اکنون نیازمند کار بیشتر در حوزه نماز هستند.

وی افزود: عمق کاری که باید انجام شود را در نظر بگیرید، برای حوزه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید کارهای زیادی انجام دهیم که تاثیر آن را در کوتاه مدت مشاهده کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نباید تمام بار مسئولیت را بر دوش دانشگاه و آموزش و پرورش بگذاریم زیرا حجم کار فراتر از وظایف این دو ارگان است، دستگاه‌های آموزشی این روزها بیشتر درگیر فرآیند آموزش هستند و نمی‌توانند حجم زیاد اقدامات جهت فرهنگ‌سازی را انجام دهند.

طالبی بیان کرد: امیدوارم روزی به جای تقدیر از ادارات از تشکل‌ها، افراد فعال و دلسوز که اقدامات اثربخش در زمینه ترویج فعالیت‌های فرهنگی انجام داده‌اند تشکر کنیم.

وی افزود: با تقویت قدم‌های اساسی، در میدان دادن به افراد علاقه‌مند و فراهم کردن بستر مشارکت بخش‌های مختلف و باز کردن درب انجام فعالیت در دل جامعه می‌توانیم کارهای اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ نماز رقم بزنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا