آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل آموزشی در جامعه گفت: احیای نماز و قرآن در جامعه نیازمند ورود به تشکیلات آموزشی است.

یزدفردا: «آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» صبح امروز در مراسم اجلاس استانی نماز استان یزد در محل استانداری یزد گفت: در استان یزد حرکت های خوبی در خصوص نماز داشته ایم و بسترسازی برای برپاداری نماز به خوبی انجام شده اما احتیاج به تکمیل، نظارت و برنامه ریزی دارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما اگر بخواهیم نماز و قرآن را احیا کنیم باید به تشکیلات آموزشی وارد شویم و از بچه های کوچک شروع کنیم.

وی افزود: اگر تحول در آموزش و پرورش صورت گیرد، مساله تفکر، تدین و تعقل در جامعه ما حل می شود.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: ما باید سیره انبیا و ائمه را در زندگی خود به کار بریم و در خصوص نماز و قرآن برای تربیت فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگرچه سند تحول در آموزش و پرورش نوشته شده اما کمتر به این مسائل توجه کرده است که باید بازنگری شده و در خصوص نماز و قرآن برنامه ریزی شود.

وی گفت: اگر نتوانیم در مراکز تربیت معلم در خصوص نماز و قران برنامه ریزی کنیم در آینده معلمان ما نمی توانند فرزندانمان را در این مسیر حرکت دهند و تمامی مسائل تربیتی ما با مشکل روبرو می شود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: در استان مدارسی به نام مدارس امین نامگذاری شده است که طلبه ها را به این مدارس گسیل می کنند که معتقدیم این کار موثری است اما باید در خصوص مسائل مادی و تربیت طلبه ها برای آموزش و پرورش نیز برنامه ریزی شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا